Rośnie widownia Galerii w TVP 1
Serial Galeria, który ATM Grupa SA realizuje dla TVP1, sukcesywnie zwiększa widownię.
Na początku jesiennego sezonu, który jest drugim Galerii (pon. czw. Godz. 18.45) oglądało ją średnio 1,75 mlnwidzów. Obecnie serial ogląda blisko 1,9 mln Polaków.Regularnie przekracza jednak liczbę 2 mln widzów. Tak było np. w przypadku wczorajszego odcinka, w którym Tadeusz Woydatt (Tomasz Dedek), właściciel tytułowej galerii handlowej miał wypadek na basenie.
Od pierwszego tygodnia emisji we wrześniu do ubiegłego o 16 proc.wzrosła też widownia Galerii w grupie 16-49 (npdst. średnich oglądalności tygodniowych). We wrześniu br. rating serialu ATM Grupy wynosił 2,4 proc. Teraz wzrósł do 2,7 proc. Wzrost widowni w grupie 16-49 był jednym z celów postawionych przez stację producentowi.
Galeria jest także najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera spośród propozycji tego gatunku, debiutujących w ostatnich czterech sezonach. Na starcie, w pierwszym tygodniu emisji Galeria gromadziła średnio 3,2 mln widzów, podczas gdy Linia życia i Rezydencja po 2,5 mln. Intensywnie promowana nowość Jedynki Wszystko przed nami (emitowana bezpośrednio przed Galerią), zgromadziła również mniejszą widownię 1,6 mln. Nad ostatnią produkcją w grupie 16-49 Galeria ma 44 proc. przewagę widowni.
Warto również zauważyć, że serial ATM Grupy SA konkuruje o widzów w tzw. paśmie śmierci, czyli z Wydarzeniami w Polsacie i Faktami w TVN. Ponadto celem postawionym przez TVP 1 przed twórcami serialu było też podjęcie próby odświeżenia pasma, poprawienie jego profilu widowni i został on osiągnięty. Galeria przyciąga więcej kobiet i młodych widzów, mieszkańców większych miast, z wyższym wykształceniem i lepszymi dochodami, a więc targety atrakcyjne dla reklamodawców.