Nowe inwestycje Volvo Car Group
Volvo Car Group zainwestuje 11 miliardów dolarów w nową architekturę pojazdów i nową rodzinę silników. Te działania mają na celu wzmocnienie pozycji tego niezależnego producenta samochodów na rynku globalnym. Znaczna część obu projektów będzie realizowana w Szwecji, stanowiąc jedną z największych inwestycji przemysłowych w historii tego kraju.
SPA (Scalable Product Architecture) to elastyczna architektura produktów, która zostanie zastosowana w większości przyszłych modeli samochodów Volvo. SPA obejmuje płyty podłogowe i inne części, które mogą być stosowane w pojazdach o różnej wielkości.
Volvo Car Group równolegle prowadzi pracę nad zupełnie nową, rodziną wydajnych silników czterocylindrowych znaną jako VEA (Volvo Engine Architecture). Będą one budowane w Skövde, a montaż wszystkich układów napędowych, w tym układów hybrydowych, odbywać się będzie w zakładzie w Torslanda w pobliżu Göteborga.
Prawie połowa z 11 miliardów dolarów przeznaczonych na inwestycje w latach 2011-2015 zostanie ulokowana w Szwecji w celu stworzenia infrastruktury dla nowej architektury pojazdów i rodziny silników Volvo. To jedno z kluczowych działań Volvo Car Group, które ma za zadanie wzmocnić naszą pozycję na rynku globalnym mówi Hkan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group.
SPA oraz VEA podnoszą atrakcyjność naszych samochodów w kluczowych aspektach. Dzięki nim jeszcze bardziej poprawi się wzornictwo i jakość naszych aut i co najważniejsze: wzrośnie przyjemność jazdy. Jednocześnie pracujemy nad dalszym zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa i ograniczeniem negatywnego wpływu naszych produktów na środowisko dodaje Samuelsson.
Zwiększenie możliwości produkcyjnych w Szwecji
Około jedna trzecia wszystkich inwestycji Volvo w Szwecji będzie przeznaczona na modernizację zakładów produkcyjnych. Największa planowana inicjatywa to budowa nowej fabryki karoserii w Torslanda, która zostanie ukończona w drugiej połowie 2013 roku.
Oprócz zakładów w Torslanda znaczące środki zostaną również zainwestowane w fabrykę karoserii w Olofström, którą trzeba dostosować do produkcji samochodów opartych na nowej architekturze. Duże zmiany związane z produkcją rodziny silników czterocylindrowych przejdzie również fabryka silników w Skövde.
Niezależność technologiczna przy wzroście konkurencyjności
Opracowywanie nowatorskich produktów stanowi główną część szwedzkich inwestycji firmy prace nad architekturą pojazdów i rodziną silników prowadzone są w centrum badawczo-rozwojowym Volvo w Torslanda w pobliżu Göteborga.
Architektura SPA daje nam technologiczną niezależność, ponieważ nie jest w żaden sposób związana z naszym poprzednim właścicielem. Nowa architektura zostanie zastosowana w około dwóch trzecich sprzedawanych przez nas samochodów. Ponieważ około 40 procent części będzie taka sama we wszystkich modelach bez względu na ich rozmiary, odniesiemy korzyści płynące z efektu skali, co pozwoli nam zwiększyć naszą konkurencyjność tłumaczy Peter Mertens, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju.
Dzięki niższym kosztom rozwoju produktów i projektowaniu części z myślą o wszystkich naszych modelach, będziemy w stanie bardziej skupić się na szczegółach, które są ważne dla naszych klientów dodaje Mertens.
Pierwszy model samochodu oparty na nowej architekturze to nowy model Volvo XC90, który pojawi się na rynku pod koniec 2014 roku.