Koleją do Modlina? Być może w 2020 roku
Dodano:
Marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik chce przekazać jedną z głównych inwestycji województwa spółce PKP PLK S.A. Chodzi u budowę kilku kilometrów torów ze stacji w Modlinie na lotnisko. Przekazanie inwestycji spółce kolejowej oznacza, że połączenie kolejowe może powstać dopiero w 2020 roku.
- Samorząd Województwa Mazowieckiego planuje, że całe zadanie zostanie przekazane do realizacji PKP PLK S.A., która będzie beneficjentem projektu w nowej perspektywie na lata 2014-2020 i pozyska na ten cel fundusze unijne – napisano w odpowiedzi marszałka Mazowsza Adama Struzika na interpelację radnego Grzegorza Pietruczuka.
PKP PLK potwierdza, że takie rozmowy się rozpoczęły, a kolejarze zapoznali się z projektem. - Przeprowadzenie prac budowlanych do 2015 roku uznaliśmy za mało realne - ocenia Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Kolejarze nie są także w stanie przewidzieć, czy uda się przeprowadzić prace w perspektywie finansowej 2014-2020. - Jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o konkretnych punktach planu inwestycyjnego, który będzie w przygotowaniu - wyjaśnia Dutkiewicz.
Pierwotne plany zakładały budowę połączenia kolejowego z lotniskiem razem z chwilą oddania portu do użytku. Budowę oprotestowali ekolodzy, którzy troszczyli się o kilkanaście nietoperzy zamieszkujących tunel Fortów Modlińskich (są położone w okolicy planowanej linii kolejowej).
Po nieudanej budowie torów w oparciu o dwie specustawy, mazowieccy radni SLD domagają się od marszałka Struzika informacji co stało się z ponad 100 milionami złotych, które UE przeznaczyła na to połączenie kolejowe.
- Będziemy chcieli się dowiedzieć, czy te środki finansowe uda się przeznaczyć na co innego, czy urząd marszałkowski zwróci je - precyzuje radny Pietruczuk. - Po raz kolejny nie udaje się zrealizować inwestycji kluczowej dla województwa. To bardzo martwi, szczególnie, że z tego bezpośredniego połączenia na samo lotnisko korzystałoby wielu podróżnych – dodaje.
TVN Warszawa, ml
PKP PLK potwierdza, że takie rozmowy się rozpoczęły, a kolejarze zapoznali się z projektem. - Przeprowadzenie prac budowlanych do 2015 roku uznaliśmy za mało realne - ocenia Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Kolejarze nie są także w stanie przewidzieć, czy uda się przeprowadzić prace w perspektywie finansowej 2014-2020. - Jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o konkretnych punktach planu inwestycyjnego, który będzie w przygotowaniu - wyjaśnia Dutkiewicz.
Pierwotne plany zakładały budowę połączenia kolejowego z lotniskiem razem z chwilą oddania portu do użytku. Budowę oprotestowali ekolodzy, którzy troszczyli się o kilkanaście nietoperzy zamieszkujących tunel Fortów Modlińskich (są położone w okolicy planowanej linii kolejowej).
Po nieudanej budowie torów w oparciu o dwie specustawy, mazowieccy radni SLD domagają się od marszałka Struzika informacji co stało się z ponad 100 milionami złotych, które UE przeznaczyła na to połączenie kolejowe.
- Będziemy chcieli się dowiedzieć, czy te środki finansowe uda się przeznaczyć na co innego, czy urząd marszałkowski zwróci je - precyzuje radny Pietruczuk. - Po raz kolejny nie udaje się zrealizować inwestycji kluczowej dla województwa. To bardzo martwi, szczególnie, że z tego bezpośredniego połączenia na samo lotnisko korzystałoby wielu podróżnych – dodaje.
TVN Warszawa, ml