Netsprint i Matras na tropie książki idealnej
Firma Matras, lider polskiego rynku księgarskiego, wdrożyła w swojej księgarni internetowej rozwiązanie wyszukiwawcze Netsprint Search.
System Netsprint Search wdrożony w księgarni internetowej www.matras.pl pozwala na efektywne wyszukiwanie informacji i ich kontekstową prezentację w najbardziej dogodny dla użytkownika sposób. Wdrożone rozwiązanie ma na celu zaprezentowanie szerokiej gamy produktów księgarni Matras w taki sposób, aby użytkownik pozostał w serwisie możliwie jak najdłużej i dokonał zakupu.
W ramach projektu wdrożono wiele kluczowych z punktu widzenia branży e-Commerce funkcjonalności. Na szczególną uwagę zasługuje Broadening Queries innowacyjny produkt stworzony we współpracy z firmą Matras. Mechanizm ten pozwala na automatyczne zaprezentowanie wyników wyszukiwania na zapytanie skrócone (czyli z pominięciem wybranych wyrazów zapytania użytkownika) w przypadku, gdy na pełne zapytanie nie znaleziono żadnego wyniku. Broadening Queries umożliwia zainteresowanie użytkownika dodatkowymi produktami i artykułami odpowiadającymi w dużej mierze frazie wpisanej w oknie wyszukiwania.W rozwiązaniu wyszukiwawczym dostępna jest także nowa w systemie Netsprint Search funkcjonalność Automisspellingu, która polega na automatycznym korygowaniu zapytań wpisanych z błędem literowym lub ortograficznym oraz prezentowaniu użytkownikowi listy wyników na zapytanie już poprawione. Moduł pozwala zatem na skrócenie czasu potrzebnego na wyszukanie informacji i uniknięcie wyświetlenia listy odpowiedzi z zerową ilością wyników.
Innym ułatwieniem dla klientów sklepu internetowego matras.pl są elastyczne i różnorodne mechanizmy doboru kolejności wyników wyszukiwania. Jako pierwsze, prezentowane są wyniki produktów aktualnie dostępnych w ofercie, jak również spełniających wysokie standardy opisu i prezentacji. Inne czynniki wpływające na kolejność wyników to jak najlepsza zgodność z zapytaniem użytkownika oraz okres, który minął od pojawienia się w ofercie.
Oczywiście dostępne są również standardowe kryteria kolejności produktów takie jak cena, kolejność alfabetyczna (po autorze) czy wyłącznie trafność.
***
Netsprint Search to rozwiązanie wyszukiwawcze klasy Information Access Platform zaprojektowane w celu zwiększania przychodów z treści płatnych, ze sprzedaży produktów w eCommerce oraz emisji reklam kontekstowych poprzez:
- usprawnienie dostępu do interesujących użytkownika informacji (także archiwalnych),
- ułatwienie użytkownikom nawigacji po serwisie,
- zwiększenie lepkości,
- poprawę użyteczności serwisu,
co w rezultacie przekłada się na wzrost liczby unikalnych użytkowników, większą oglądalność portali oraz wzrost konwersji.
Netsprint Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się firma z branży nowych technologii, należąca do międzynarodowej grupy medialnej Amedia. Z rozwiązań Netsprint korzystają największe firmy internetowe na kluczowych rynkach europejskich.
Dzięki rozwiązaniom Netsprint, nasi kontrahenci są w stanie:
- skutecznie pozyskiwać nowych klientów na największych portalach [poprzez sieci reklamoweAdkonteksti ContentStream] oraz w wyszukiwarce Google [usługa SEOfriend],
- efektywnie zarabiać na ruchu i zwiększać atrakcyjność własnego serwisu dla użytkowników [dzięki platformom Netsprint Search, Netsprint Audiencei Netsprint Adserver],
- dowiedzieć się, co media i użytkownicy mówią na temat ich marek [Newspoint].