Trendy w projektowaniu firmowych stron internetowych
Wygląd firmowych stron internetowych nie jest w dzisiejszych czasach jedynie odzwierciedleniem gustu właściciela. Podlega on trendom, które decydują o jakości serwisu i budują wizerunek firmy, przekładając się na realne cele biznesowe.
Obecnie dużą wagę przykłada się do zdjęć, które powinny być widoczne i profesjonalne. Rzut oka, powinien wywoływać emocje i przekazywać niezbędne informacje. Bardzo ważny jest odpowiedni dobór czcionek. Na tle zdjęć dobrze sprawdzają się duże fonty oraz te imitujące pismo odręczne. Ciekawe efekty wywołuje także łączenie różnych wzorów. Im bardziej multimedialna jest strona, tym lepiej, pod warunkiem że filmy czy inne materiały są dobrej jakości i szybko się ładują.
Firma Shutterstock.com opublikowała raport Design Trends 2014, który prezentuje, na podstawie analizy popularności pobieranych zdjęć, grafik, ilustracji, trendy w designie stron www. Wiodącą tendencją przy ich budowaniu jest flat design, który nakazuje projektowanie elementów (ikony, przyciski) w możliwie prosty sposób, dobierając odpowiednie kolory i unikając teksturowania. Nawigacja strony powinna zostać ograniczona do niezbędnego minimum po to, by nie zakłócać odbioru treści. Flat design pozwala także na szybsze ładowanie się stron, a także dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych.
Panorama Firm, specjalizując się w wyszukiwaniu lokalnym w mediach elektronicznych, udostępnia swoim klientom nowoczesne narzędzie do budowy stron www według obowiązujących trendów.
Strony projektowane przez specjalistów Eniro cechuje przejrzystość i czystość. Obecne są na nich tylko te elementy, które są niezbędne do dobrego funkcjonowania produktu lub zrozumienia jego przesłania. Strony mogą być różnorodne, od kolorowych z dużym zdjęciem w tle, do prostych, minimalistycznych, które dzięki swojej przejrzystości wysyłają do użytkownika jasny komunikat, np. jakie akcje ma wykonać na stronie: pobierz katalog, zadzwoń, napisz do nas.
Chcemy, żeby nasi klienci, aktywnie uczestniczyli w procesie projektowania swoich serwisów firmowych. Przygotowaliśmy do wyboru 3 modele witryn. Klient otrzymuje do oceny projekt strony przygotowany zgodnie z przekazanymi nam wskazówkami. Dbamy o intuicyjną nawigację, nowoczesny design (duży, ruchomy obraz w tle, ciekawa typografia, flat desingn) rozbudowane multimedia audio i video, dodajemy mapy oraz galerie zdjęć. Dodatkowo oferujemy moduł mediów społecznościowych oraz blog. Oczywiście to wszystko również w wersji mobilnej - wyjaśnia Agata Wartak, Product Development Manager w Eniro Polska - Udostępniliśmy także dedykowany serwis - http://www.eniroweb.pl/, gdzie znajdują się wszystkie niezbędne informacje, przykłady czy galerie - dodaje Agata Wartak.
Według badań E-konsumenci: Consumer Journey Online przeprowadzonych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Internet jest jednym z najbardziej powszechnych źródeł wiedzy na temat produktów i usług, uznawanym za bardzo wiarygodne źródło. Nadal jednak wiele firm nie posiada własnych stron www czy mobilnych, co w dzisiejszych czasach digitalizacji, nie czyni ich konkurencyjnymi na rynku i przyjaznymi dla klientów.
Wraz z dynamicznym wzrostem ruchu internetowego oraz wartości transakcji z urządzeń mobilnych, stworzenie strony dedykowanej na smartfony czy tablety, stało się kluczowym wyzwaniem właścicieli witryn internetowych. Wychodząc naprzeciw naszym klientom postanowiliśmy udostępnić kompleksową usługę tworzenia stron www w wersji desktopowej oraz mobilnej mówi Agata Wartak, Product Development Manager w Eniro Polska, właściciela wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl.
Rola Internetu staje się niezastąpiona do wstępnej analizy rynku, samego zakupu, aż po wymianę opinii z innymi użytkownikami. Panorama Firm wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, oferuje kompleksowe usługi reklamowe obejmujące internetowy i mobilny produkt.
Więcej informacji na temat nowej usługi Panoramy Firm na stronie - http://www.eniroweb.pl/.