Komputery najbardziej dochodową platformą w branży gier

Dodano:
Zdjęcie ilustracyjne (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Firmy Open Gaming Alliance i DFC Intelligence opublikowały wyniki wspólnych badań, w których wynika, że gracze najchętniej kupują gry na komputery osobiste. Wartość ich rynku szacuje się na 28 miliardów dolarów – podaje Gry-Online.pl.
Komputery cieszą się największym zainteresowaniem nie tylko ze strony użytkowników, ale też ze strony producentów, którzy starają się wykorzystać panujący trend. Tylko w 2014 roku rynek gier komputerowych szacowany był na 28 miliardów dolarów i wyprzedził tym samym rynek gier konsolowych (w badaniu brano pod uwagę konsole Sony, Microsoftu i Nintendo) o ok. 8 miliardów. Rynek gier na tablety i smartfony wyceniony został na ok. 15 miliardów.

Analitycy obu firm pokusili się jednocześnie o przewidzenie kierunku rozwoju branży gier. Ich zdaniem stale rosnąć będą dochody z gier na smartfony i tablety, których rynek już w 2018 roku ma przekroczyć próg 30 miliardów dolarów. Stały wzrost wartości, choć nie tak dynamiczny, także powinien dotknąć gier komputerowych, których wartość w roku 2019 wyniesie około 35 miliardów. Badacze przewidują też, że w 2019 roku gry konsolowe zaczną tracić na wartości. Podobnie sytuacja wyglądała w latach 2011-2013, kiedy obserwowaliśmy systematyczny spadek wartości tej gałęzi rynku, jednak pojawienie się konsol nowej generacji ponownie zaczęło przynosić zyski.

Przyczyn tak dużej wartości rynku gier pecetowych upatruje się w otwartości komputerów na różne gatunki gier oraz zyskujących na popularności grach free-to-play takich jak World of Tanks czy League of Legends. Kolejną ważną cechą dla komputerów jest możliwość ich modyfikacji i wymiany podzespołów, które znacznie wpływają na tak wysoką wycenę.

pg, Open Gaming Alliance, DFC Intelligence, Gry-Online.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...