O 40% wzrosła liczba korzystających z assistance
Dowóz leków, zorganizowanie wizyty lekarza w domu, naprawa cieknącego kranu lub pralki, dostarczenie samochodu zastępczego w razie potrzeby - to wszystko i wiele więcej mogą zapewniać usługi assistance, do których przekonuje się coraz liczniejsze grono Polaków. Tym bardziej że - choć nie wszyscy o tym wiedzą - są one zwykle oferowane jako dodatki darmowe.
,,W 2015 r. z usług assistance skorzystało 2,5 mln Polaków, czyli o 40% więcej niż w roku 2014. Jest to wynik rekordowy" - zaznacza w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance. ,,Cieszy również zmiana postrzegania usługi. Dla wielu z nas nie jest to już tylko wsparcie samochodowe. Jako główne skojarzenie z assistance są obecnie wskazywane usługi medyczne: zapewnienie rehabilitacji, dowóz leków czy zorganizowanie wizyty pielęgniarki lub lekarza w domu" - dodaje rozmówca.
Jak mówi Anna Karczmarczuk, prezes instytutu badawczego Ipsos: ,,Zaskoczeniem jest też wzrost liczby osób korzystających z usług pomocowych oferowanych z produktami bankowymi". W 2015 r. była ona o 35% większa niż w roku 2014.
,,Ciągle mamy ok. 40% konsumentów produktów bankowych i ubezpieczeniowych, którzy nie wiedzą, że mają usługę assistance. Jest zatem dużo pracy do zrobienia, jeśli chodzi o świadomość. Niemożliwe, by w XXI w. nie mieć dostępu do usług pomocowych. A skoro są one dostępne, należy z nich korzystać" - twierdzi Tomasz Frączek.
Statystyczny posiadacz usługi assistance ma założoną rodzinę (54%), wyższe wykształcenie (44%) i mieszka w jednym z większych miast (38%). Co istotne, w ciągu ubiegłego roku wzrósł odsetek osób mieszkających samotnie, które korzystają z usługi (o 4%).
dostarczył infoWire.pl