Działania prowadzone przez ekologiczne hotele to znacznie więcej niż ograniczenie zużycia plastiku

Działania prowadzone przez ekologiczne hotele to znacznie więcej niż ograniczenie zużycia plastiku

Działania prowadzone przez ekologiczne hotele to znacznie więcej niż ograniczenie zużycia plastiku Źródło: InfoWire.pl / redakcja infoWire.pl
Jesteśmy coraz bardziej wrażliwi na problemy związane z dewastacją naszej planety. Coraz częściej wybieramy produkty i usługi tych firm, które angażują się w ochronę środowiska i dbają o zrównoważony rozwój. Dotyczy to również korzystania z hoteli. Zobacz, jakie działania proekologiczne podejmują sieci hotelowe, aby przyciągać do siebie gości.

Dbanie o środowisko często zaczyna się już na etapie projektowania budynku. – Budowane są obiekty, które mają technologię sprzyjającą niskiemu poborowi energii. Budowane są hotele, w których gromadzi się wodę deszczową, których oświetlenie […] stanowi oświetlenie LED. Powoduje ono to, że pobieramy aż o 75 proc. mniej energii i ciepła – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Marta Karteczka, dyrektor generalna Vienna House Mokotow Warsaw.

Mniej energii hotele mogą zużywać też na sprzątaniu pokoi, ale tutaj decyzja należy do gościa. Coraz częściej świadomi ekologicznie podróżujący rezygnują ze sprzątania, a sieci ich za ten wybór nagradzają.

Hotele dążą również do ograniczania produkcji odpadów oraz zmniejszania zanieczyszczenia powietrza. Jednym z pomysłów jest współpraca z lokalnymi dostawcami żywności. Dzięki temu nie jest ona dowożona z odległych miejsc, co ogranicza emitowanie CO2 przez samochody dostawcze.

Niektóre sieci oferują bezpłatne wypożyczanie rowerów. Poza tym na swoich parkingach mają stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. W ten sposób goście są zachęcani do korzystania z ekologicznych form transportu.

Oprócz tego hotele coraz częściej eliminują plastikowe słomki czy opakowania, np. małe pojemniki na kosmetyki. Starają się także nie marnować jedzenia. Służy temu m.in. przygotowywanie w odpowiedni sposób oferty gastronomicznej.