Artykuł sponsorowany

Start-upy na start

Łukasz Nawrocki CEO Digital Now! Holding oraz Grupy iCEA
Łukasz Nawrocki CEO Digital Now! Holding oraz Grupy iCEA Źródło: Materiały prasowe
Nasz program, oprócz zaplecza mentorskiego i merytorycznego, zapewnia również przyszłościowe perspektywy start-upom. Dzięki współpracy z najlepszymi specjalistami z branży, doświadczonymi managerami oraz funduszami inwestycyjnymi dajemy początkującym firmom możliwości rozwoju w biznesowych warunkach ‒ Łukasz Nawrocki CEO Digital Now! Holding oraz Grupy iCEA.

Skąd pomysł na współpracę ze start-upami, dlaczego teraz?

E-commerce to obszar, który wymaga stałej obserwacji trendów i tendencji konsumentów, ale to właśnie innowacja zapewnia narzędzia do wyprzedzania potrzeb zarówno całej branży, jak i klienta ostatecznego. Dlatego coraz częściej mówi się o współpracy dużych firm ze start-upami, jednak w naszej branży takiego programu jeszcze nie było. Początkujący przedsiębiorcy, jakimi są start-upy, to często zespoły z ogromnym potencjałem, opracowujące innowacyjne rozwiązania, wprowadzające świeże spojrzenie do danej branży, ale niekoniecznie mające możliwość wykorzystania i sprawdzenia tych rozwiązań w praktyce. Zdecydowaliśmy się na taki model współpracy, ponieważ jest to projekt niosący wiele obustronnych korzyści. Start-upy dzięki udziale w programie akceleracji zyskają unikalną możliwość pracy od razu w warunkach biznesowych oraz korzystania z know-how i smart money zarówno organizatorów, jak i partnerów programu. Jesteśmy przekonani, że zasoby obu podmiotów, takie jak bogata baza klientów, znajomość rynku oraz jego potrzeb i przede wszystkim doświadczenie kształtowane latami, pozwolą start-upom na rozwijanie swoich projektów w jak najbardziej prestiżowych warunkach.

Czym są programy akceleracji dla firm?

Są wartością dodaną dla firm, szczególnie ze względu na odmienne kultury organizacyjne dużych przedsiębiorstw oraz start-upów. Początkujące biznesy mogą bardzo płynnie wprowadzać zmiany, dynamicznie modyfikować swoje rozwiązania. Natomiast w większych firmach ta decyzyjność poparta jest wieloma etapami. Dzięki takiej współpracy zarówno firmy, jak i ich klienci, zyskują dostęp do świeżych pomysłów i nieopatentowanych technologii pozwalających im na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Start-upy natomiast zyskują możliwość pracy pod okiem najlepszych specjalistów z branży oraz działania od razu w otoczeniu biznesowym. Daje im to również szansę na zdobycie pierwszego dużego zlecenia i często zawiązania znaczącej współpracy z liderami rynku. Dlatego programy akceleracji cieszą się coraz większą popularnością. Grupa iCEA niedawno przeprowadziła efektywną ekspansję zagraniczną, teraz czas na kolejne etapy strategii całego Digital Now! Holding, a jednym z jej elementów jest właśnie wspieranie rodzimego rynku e-commerce i tworzenie ekosystemu działań dla tej branży.

Jakie kryteria będą brane pod uwagę podczas rekrutacji zespołów?

Przede wszystkim jesteśmy przygotowani na współpracę ze start-upami z różnymi doświadczeniami i będącymi na różnych etapach rozwoju. Stąd tak duży nacisk położyliśmy na rozbudowane zaplecze merytoryczne. Oprócz partnerów technologicznych, klientów Grupy iCEA, program będą także wspierać doświadczeni specjaliści z zewnątrz, mający kontakt z branżą na co dzień.

Zależy nam na rozwiązaniach, które dzięki swojemu potencjałowi mogą być perspektywiczne i innowacyjne dla dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Podczas rekrutacji do programu start-upów będą brane pod uwagę m.in. plan komercjalizacji projektu, przewagi konkurencyjne opracowywanego rozwiązania, jego opłacalność i model biznesowy. Kryteria te będą oceniane na punktowej skali. Oprócz nich ocenie podlegać będą również: innowacyjność projektu, ogólny opis usługi czy opis i uzasadnienie kroków niezbędnych do podjęcia realizacji projektu. Zależy nam na tym, aby rekrutacja była przeprowadzona w sposób kompleksowy, sprawdzając różne aspekty startujących w programie projektów tak, aby wybrać z nich te najbardziej perspektywiczne dla tworzenia ekosystemu działań zarówno dla e-commerce, jak i ogólnie klientów Digital Now! Holding.

Jakie możliwości współpracy będą miały start-upy po zakończeniu współpracy?

Po zakończeniu trzymiesięcznego okresu współpracy zespoły, które skutecznie zrealizują założenia postawione na początku ich projektowi, wezmą udział w Demo Day. Będzie to specjalne wydarzenie, na którym start-upy będą mogły zaprezentować swoje rozwiązanie szerszej publiczności. Do grona partnerów programu zaprosiliśmy fundusze Younick Mint, SpeedUp Group i ffVC, które wspomogą projekty również merytorycznie, przygotowując tezę inwestycyjną i główne założenia finansowania.

Start-upy będą miały okazję współpracować z ponad setką partnerów i ponad tysiącem klientów Holdingu. Podejmą też bliską współpracę z jednym z wybranych bezpośrednich partnerów programu akceleracji, m.in. z YouNick Mint, SMSAPI, Scaleway, co technicznie przygotuje ich projekty do dalszego rozwoju. Zespoły, które przejdą pozytywnie proces wewnętrznej weryfikacji realizacji założonych celów metodą kamieni milowych, zostaną włączone do zakresu usług oferowanych przez Grupę iCEA w ramach jednego z dwóch modułów, w zależności od ustaleń poczynionych z uczestnikiem projektu. Przede wszystkim program pozwoli również zespołom na budowanie rozpoznawalności ich marki w środowisku branżowym, co jest znaczącym elementem dla początkujących firm. Grupa iCEA jako główny partner programu zapewni zespołom wsparcie doradcze przez cały czas trwania akceleracji.

Jak wygląda cały proces akceleracji? Czy mogą państwo zdradzić jego etapy?

Obecnie rozpoczęliśmy już nabór do programu, potrwa on do 31 lipca. Następnie Zespół Akceleratora dokona analizy zakwalifikowanych projektów. Weryfikacji poddany będzie również potencjał wdrożenia rozwiązania z wybraną linią biznesową Digital Now! Holding i partnera. Na początku programu ustalimy z zespołami indywidualne warunki współpracy. Jak wspomniałem, jesteśmy nastawieni na pracę ze start-upami na różnym etapie rozwoju, w związku z tym zależy nam, aby warunki i model współpracy były jak najlepiej dopasowane do potrzeb zarówno zespołu, jak i współpracującego z nim partnera technologicznego.

Z każdą firmą wyznaczymy również indywidualne kamienie milowe. Jest to metoda pozwalająca na weryfikowanie i monitorowanie postępów projektu i realizacji postawionych mu na początku celów i tezy biznesowej. W ciągu pierwszego miesiąca współpracy przetestujemy rozwiązanie w warunkach operacyjnych w środowisku Digital Now! Holding. Sprawdzimy perspektywy wdrożenia projektu na szerszą skalę. W trakcie tego procesu dopasowujemy rozwiązania do wymagań rynku, zweryfikujemy je z obecnymi klientami i globalnymi partnerami. Drugi miesiąc współpracy przeznaczony będzie na zaprojektowanie efektywnego procesu sprzedaży. Jednak kooperacja z Digital Now! Holding nie kończy się po trzech miesiącach. Zależy nam, żeby także po programie akceleracji wspierać start-upy i ich rozwiązania. Na wszystkie działania towarzyszące akceleracji przeznaczamy 2 mln złotych, jest to kwota, która zostanie przekazana bezpośrednio na usługi doradcze, marketingowe, promocję akceleratora i projektów z nim współpracujących.

Obecnie wiele dużych firm decyduje się na współpracę ze start-upami. Czym wyróżnia się państwa program?

Wieloletnie, ponad 14-letnie doświadczenie zarówno całego Holdingu, jak i głównego partnera programu - Grupy iCEA, przyczynia się do zyskania bogatego know-how, jakim dysponujemy. Doświadczenie w branży e-commerce jest jednym z kluczowych czynników sukcesu. To właśnie jeden z najcenniejszych zasobów, który możemy jako mentorzy przekazać początkującym firmom.

Kompleksowość działań naszego Holdingu sprawia, że nie świadczymy tylko usług z zakresu SEO. Spółki tworzące holding zajmują się również Google Ads, Content Marketingiem czy badaniami UX, co pozwoli start-upom czerpać wiedzę z wielu dziedzin. Złożona działalność Holdingu da zespołom możliwość na holistyczne podejście do ich projektu, uwzględniające wszystkie jego potrzeby i wyzwania z perspektywy różnych dziedzin. Co więcej, w ramach holdingu Digital Now! mamy duże doświadczenie w zakresie rozwoju produktów i usług – począwszy od etapu prezentacji wewnętrznej, aż do osiągnięcia statusu dojrzałej spółki, generującej milionowe przychody. Nasz program, oprócz zaplecza mentorskiego i merytorycznego, zapewnia również przyszłościowe perspektywy start-upom. Dzięki współpracy z najlepszymi specjalistami z branży, doświadczonymi managerami oraz funduszami inwestycyjnymi dajemy początkującym firmom możliwości rozwoju w biznesowych warunkach. Co więcej, holding cały czas się rozwija, efektywnie przeprowadzamy ekspansję zagraniczną, co daje start-upom pole do implementacji swoich rozwiązań nie tylko na rynku polskim, ale też amerykańskim i azjatyckim. Ten właśnie zestaw cech Holdingu jako podmiotu biznesowego wyróżnia nas od konkurencji i zapewnia pozycję lidera na rynku e-Commerce.

Akceleracja akceleracją, ale jakie są plany Holdingu na najbliższe kwartały? Gdzie widzicie się w najbliższych latach?

W holdingu Digital Now! stawiamy przede wszystkim na rozwój zarówno nasz, jak i naszych klientów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, że z budowaniem strategii jest jak z działaniami SEO. Nie wystarczy jedno dobre i skuteczne rozwiązanie, aby zapewnić długofalowe efekty. Aby zbudować i podtrzymać pozycję lidera, należy wprowadzić synergię wielu różnych działań. Zapewnia to sukces zarówno w SEO, jak i ogólnie w biznesie. Na takie podejście stawiamy właśnie w firmie. Obecnie priorytetem są dla nas nie tylko program akceleracji oraz działania wokół niego, ale także ekspansja zagraniczna zarówno nasza, jak i naszych klientów. Na początku tego roku otworzyliśmy oddziały w Stanach Zjednoczonych i Indiach, a na co dzień wspieramy aktywnie naszych klientów w pozycjonowaniu ich biznesów za granicą. Mamy przygotowany konkretny plan wchodzenia na kolejne rynki, zbudowany na doświadczeniu zdobytym w Indiach, na razie jednak nie mogę zdradzać szczegółów.

Czy ostatnie działanie ekspansyjne Holdingu oznaczają, że nastawiają się państwo na działania głównie zagraniczne?

Niedawna ekspansja Grupy iCEA na rynek azjatycki i amerykański ma ogromne znaczenie dla całego holdingu. Mimo że iCEA SEO Group India i iCEA SEO Group North America są samodzielnymi spółkami, a nie tylko zagranicznymi oddziałami, nie oznacza to, że działają w oderwaniu od Grupy iCEA i całego holdingu. Aktywność na tak wielu rynkach i współpraca ze specjalistami z trzech kontynentów daje naszym klientom dostęp do jeszcze większej ilości zaawansowanych rozwiązań i pozwala nam zapewniać wysokiej jakości usługi, jak zawsze w wymiarze 360. Ekspansja jest dopełnieniem dotychczasowych działań Grupy, chcemy, aby spółki współpracowały z sobą, wymieniając międzynarodowe doświadczenia. Ekspansja zagraniczna nie przeszkadza nam natomiast w efektywnych działaniach na rodzimym rynku. Nadal zamierzamy aktywnie działać w Polsce, aby wspierać rozwój polskiej branży SEO i e-commerce oraz świadczyć kompleksowe usługi dla naszych Klientów.

https://www.grupa-icea.pl/

Artykuł został opublikowany w 25/2021 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.