Sukces zwykle ma wielu ojców, ale tu zastąpiła ich jedna, za to zupełnie niezwykła kobieta – Karolina Karwowska-Gajżewska. Założycielka Deer Group swą działalność zawodową zaczynała jako architektka kubaturowa oraz urbanistka, a dziś należy do najbardziej rozpoznawalnych liderek w branży wnętrzarskiej. Wieloletnie doświadczenie w sektorze nieruchomości oraz wiedzę ze studiów MBA wykorzystała do stworzenia firmy, która od podstaw zmienia sposób projektowania i wykańczania wnętrz.
Jak to zrobiła? Gdy dostrzegła, że inwestorom brakuje kontroli nad kolejnymi etapami realizacji ich mieszkań, powołała do życia Deer Design. W momencie powstania marki usługa „pod klucz” wprawdzie istniała, ale ona ją postanowiła udoskonalić i zapewnić klientom dwuletnią gwarancję i szybki serwis. – Doświadczeniem wielu osób było poczucie, że tracą panowanie nad harmonogramem i kosztami. Dlatego postawiłam na koordynację każdego etapu działań. Dzięki temu firma szybko zyskała miano eksperta, który dba o sprawy każdego klienta jak o własną inwestycję – tłumaczy dziś Karolina Karwowska-Gajżewska. Nowe podejście oraz skuteczność w rozwijaniu biznesu przyniosły jej wiele nagród.
Efekty pracy zespołowej
Miarą sukcesu są twarde liczby. W ciągu ośmiu lat istnienia Deer Design zrealizowało ponad 3500 projektów, wykończyło blisko 270 tys. mkw. wnętrz, a dziś rocznie osiąga ponad 71 mln zł przychodu netto. Każdego miesiąca średnio 70 nowych klientów decyduje się powierzyć tej pracowni swoje mieszkanie lub dom, co przekłada się na niemal 1000 zleceń rocznie. Z najwyższym zaangażowaniem realizuje je zespół 146 osób zatrudnionych w oddziałach w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. – Eksperci wnętrz analizują potrzeby klienta, by odpowiedzieć na nie rozwiązaniami zgodnymi z najnowszymi trendami. Architekci przygotowują szczegółowe projekty oraz fotorealistyczne wizualizacje, dzięki którym klient widzi gotowe wnętrze jeszcze przed rozpoczęciem prac. Koordynatorzy odpowiadają za harmonogram i nadzór nad dostawami. Za sprawą transparentności kosztów inwestor dokładnie wie, za co płaci, i otrzymuje to w umówionych terminach – objaśnia Karolina Karwowska-Gajżewska.
Synergia – droga rozwoju
Powodzenie, z jakim spotkała się jej firma, skłoniło Karolinę Karwowską-Gajżewską do rozbudowania oferty o trzy kolejne, komplementarne marki, które dziś tworzą razem Deer Group. Po pierwsze, Deer Design niezmiennie wykonuje projekty w standardzie „pod klucz” oraz projekty indywidualne. Po drugie, Pracownia Stolarska Deer Wood produkuje meble na wymiar – od kuchni przez szafy i komody po nietypowe elementy wykończenia projektowane przez Deer Design. W 2024 r. Deer Wood osiągnęło 17 mln zł przychodu netto. Po trzecie, jest marka DDB Design & Build, powstała z myślą o potrzebach klientów B2B. Działa w formule fit-out, tworząc wnętrza hoteli, aparthoteli, biur i obiektów PRS. Debiutująca w 2025 r. DeeHome dostarczy zaś klientom atrakcyjne, designerskie meble i lampy wyselekcjonowane przez architektów.
Deer Group nieustannie inwestuje w rozwój. Stale rozbudowuje zespół, ale także otwiera kolejne showroomy i biura. Warszawska siedziba Deer Design, w tym roku zajmie całkiem nową przestrzeń. Połowę z 1400 mkw. powierzchni wypełnią w pełni funkcjonalne aranżacje kuchni, łazienek i stref wypoczynkowych, w pozostałej części powstanie strefa spotkań z klientami oraz komfortowe miejsce do pracy dla projektantów, koordynatorów i managerów. Na ukończeniu jest też nowy, 500-metrowy showroom w Krakowie.
W doborowym towarzystwie
Ważnym elementem rozwoju Deer Group jest współpraca z partnerami z branży nieruchomości. Do najważniejszych należą prestiżowe firmy deweloperskie, m.in. Bouygues Immobilier Polska, Dantex, Develia, Ghelamco, Marvipol, Matexi, Robyg, Ronson, Skanska i Victoria Dom. Architekci z DDB Design & Build projektują mieszkania pokazowe, strefy wspólne i biura sprzedaży, które podnoszą atrakcyjność inwestycji oraz przyspieszają sprzedaż lokali. Z kolei w partnerstwie z agencjami Eurovilla i En Casa Deer Group edukuje doradców klienta w zakresie adaptacji apartamentów czy domów pochodzących z rynku wtórnego.
Autor: Andrzej Konieczny
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.