Zakład Ubezpieczeń Społecznych rusza z testami portalu internetowego, dzięki któremu każdy przedsiębiorca będzie mógł załatwić wszystkie formalności bez konieczności odwiedzania oddziału ZUS.
Program testowy ruszył już w Ostrołęce i Sosnowcu. Dla wszystkich zaś ma być dostępny w czerwcu.
? W pilotażu, który rozpoczęliśmy, chcemy przetestować funkcjonalność nowej platformy ? mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. Dodaje, że dzięki uruchomieniu portalu do komunikacji z przedsiębiorcami zakład ma się upodobnić w sferze obsługi do nowoczesnych instytucji finansowych, takich jak np. banki.
W portalu, który ZUS zaprezentował wczoraj, rzeczywiście zastosowano sporo nowoczesnych rozwiązań. Tych, którzy z niego korzystają, wita np. awatar, który jest jednocześnie przewodnikiem po serwisie oraz doradcą. Jeśli w jakiejś sprawie nie będzie w stanie pomóc, będzie można skorzystać z pomocy pracowników ZUS za pomocą czatu i Skype’a. Sporym ułatwieniem dla przedsiębiorców ma też być możliwość składania wszystkich dokumentów i regulowania składek online. Przy czym z portalu będzie można automatycznie przejść na konto bankowe.
Jak podkreśla Zbigniew Derdziuk, zmiana, jaką wprowadza ZUS, ma wyjść naprzeciw potrzebom właścicieli małych firm, które zatrudniają do stu pracowników, i ponad miliona osób, które pracują dziś w ramach tzw. samozatrudnienia. Większe firmy będą mogły wystąpić do ZUS o przyznanie statusu VIP i skorzystać dzięki temu z porad dedykowanego urzędnika.
Prezes ZUS dodaje, że w związku z uruchomieniem nowej usługi w perspektywie trzech lat zakład czeka spora reorganizacja, by był on w stanie obsłużyć wszystkie sprawy załatwiane przez internet. Przygotowanie projektu kosztowało 18 mln zł. 75 proc. tej kwoty pochodzi z funduszy europejskich.
? W pilotażu, który rozpoczęliśmy, chcemy przetestować funkcjonalność nowej platformy ? mówi Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS. Dodaje, że dzięki uruchomieniu portalu do komunikacji z przedsiębiorcami zakład ma się upodobnić w sferze obsługi do nowoczesnych instytucji finansowych, takich jak np. banki.
W portalu, który ZUS zaprezentował wczoraj, rzeczywiście zastosowano sporo nowoczesnych rozwiązań. Tych, którzy z niego korzystają, wita np. awatar, który jest jednocześnie przewodnikiem po serwisie oraz doradcą. Jeśli w jakiejś sprawie nie będzie w stanie pomóc, będzie można skorzystać z pomocy pracowników ZUS za pomocą czatu i Skype’a. Sporym ułatwieniem dla przedsiębiorców ma też być możliwość składania wszystkich dokumentów i regulowania składek online. Przy czym z portalu będzie można automatycznie przejść na konto bankowe.
Jak podkreśla Zbigniew Derdziuk, zmiana, jaką wprowadza ZUS, ma wyjść naprzeciw potrzebom właścicieli małych firm, które zatrudniają do stu pracowników, i ponad miliona osób, które pracują dziś w ramach tzw. samozatrudnienia. Większe firmy będą mogły wystąpić do ZUS o przyznanie statusu VIP i skorzystać dzięki temu z porad dedykowanego urzędnika.
Prezes ZUS dodaje, że w związku z uruchomieniem nowej usługi w perspektywie trzech lat zakład czeka spora reorganizacja, by był on w stanie obsłużyć wszystkie sprawy załatwiane przez internet. Przygotowanie projektu kosztowało 18 mln zł. 75 proc. tej kwoty pochodzi z funduszy europejskich.