Bank Pekao zmienia logo

Bank Pekao zmienia logo

Dodano:   /  Zmieniono: 
Prezentacja nowego logo była zaskoczeniem dla wszystkich. Nikt bowiem nie spodziewał się, że do takiej zmiany w ogóle dojdzie Materiały prasowe 
Drugi co do wielkości bank w Polsce Bank Pekao SA zmienia logo. Rezygnuje ze znanego niebieskiego żubra, który przez ostatnie lata był jego znakiem rozpoznawczym, na rzecz biało-czerwonego logo właściciela banku, czyli grupy UniCredit.
Prezentacja nowego logo była zaskoczeniem dla wszystkich. Nikt bowiem nie spodziewał się, że do takiej zmiany w ogóle dojdzie. Pekao udało się do ostatniego momentu utrzymać w tajemnicy to, że decyduje się na rebranding.  ? Rozpoczynamy w ten sposób nowy etap naszej historii ? wyjaśnia prezes Pekao Luigi Lovaglio.

Zmiana ruszyła już wczoraj. Nowe znaki zawisły już na pierwszych oddziałach. Do końca tygodnia mają się znaleźć na wszystkich większych placówkach w miastach, które są gospodarzami EURO 2012. Akcja promocyjna banku w nowych barwach ma być bowiem połączona z turniejem. Plany przewidują, że do końca roku nowe logo zawiśnie na połowie z tysiąca oddziałów banku oraz na wszystkich jego bankomatach. Reszta zostanie zmieniona już w przyszłym roku. Cała operacja ma pochłonąć 20 mln zł.

Dlaczego bank decyduje się na tak radykalną zmianę i rezygnację z rozpoznawalnego znaku, jakim był żubr Pekao? Władze firmy wyjaśniają, że chodzi o podkreślenie zmian, jakie zachodzą w ich banku. Wszystko zostało gruntownie przemyślane i przebadane. Pekao nie wystarcza już żubr, który kojarzony jest wśród klientów ze statecznością, tradycją i zaufaniem. Teraz chce postawić na dynamizm, nowoczesność i innowacje. Z badań wynika, że właśnie tak odbierane jest nowe logo.

Od dziś Pekao rusza z kampanią reklamową, która ma kosztować 10 mln zł. Jej efektem, podobnie jak zmiany logo, ma być stopniowy przyrost liczby młodych klientów.