Urzędowski łączy siły z Paprocki&Brzozowski

Urzędowski łączy siły z Paprocki&Brzozowski

Dodano:   /  Zmieniono: 

Współpraca pomiędzy dwoma silnymi reprezentantami różnych gałęzi biznesu jest możliwa, ale nie zawsze tak efektowna, jak w przypadku marki Urzędowski z branży okienno-drzwiowej i duetu polskich projektantów Paprocki&Brzozowski. Marki połączyły siły, by stworzyć innowacyjną kolekcję trzech linii okien i drzwi: Pure, Love i Glamour, otwierając tym samym nowy rozdział w bogatej historii wyrobów Fabryki Okien i Drzwi Urzędowski – wysokiej klasy design przemysłowy.

Moda i design idą w parze

Minął już prawie rok odkąd Prezes Zarządu BMK Europe S.A., Jarosław Issel, wraz z Prezesem Zarządu Paprocki&Brzozowski, Gabrielą Michalczuk, podjęli rozmowy o współpracy. Dwie niezwiązane ze sobą firmy i dwie pozornie niezwiązane ze sobą branże. Pomysł na kooperację odważny – stworzenie designerskich okien i drzwi, które wyznaczą trendy i staną się ważnym krokiem w historii rozwoju rynku stolarki drewnianej w Polsce.

Każda ze stron od początku przeczuwała, że współpraca może przynieść przełomowe efekty, więc mocno zaangażowała się w działania. Projektanci mieli jasną i bezkompromisową wizję tego, jak mają wyglądać produkty sygnowane znakiem stylu „by Paprocki&Brzozowski”. Od momentu prezentacji ich pomysłu, do wykonania pierwszego produktu testowego minęły trzy miesiące. Efekt wspólnych działań ujrzał światło dzienne w kwietniu 2016 roku: kolekcja okienno-drzwiowa Urzędowski by Paprocki&Brzozowski. Na rynku dostępne są już trzy linie produktowe: Pure, Love i Glamour, które stanowią przykład wysokiej klasy designu i są odpowiedzią na oczekiwania coraz bardziej świadomych, wymagających i otwartych konsumentów. Współpraca marek przebiegła na tyle pomyślnie, że prowadzone są już wstępne rozmowy o kolejnych wspólnych projektach.

Poza granice własnej branży

Obserwując rynek okienno-drzwiowy w Polsce może wydawać się, że branża ta jest mało elastyczna. Stawia się tu raczej na sprawdzone rozwiązania i podąża określonymi schematami. Tymczasem marka Urzędowski od początku swojego istnienia łamie te wzorce poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań produktowych, które stanowią później punkt odniesienia dla konkurentów i są dla nich impulsem do zmian. W bogatej historii rozwoju Urzędowskiego były też lata nie najłatwiejsze dla biznesu. Jednak produkcja trwała i trwa nieprzerwanie już od ponad ćwierćwiecza, a marka przeżywa obecnie swój renesans. Całe zaplecze produkcyjne, jak i sama marka Urzędowski należą do spółki BMK Europe S.A., którą zarządza Jarosław Issel. To właśnie on zainicjował współpracę z Paprocki&Brzozowski. Skąd taki pomysł? Prezes firmy komentuje: – Marka Urzędowski od zawsze była liderem we wdrażaniu innowacji produktowych i wyznaczaniu trendów w branży. Szukała nowych rozwiązań starając się nie tylko podążać za konsumentem, ale wręcz wyprzedzać jego oczekiwania. Teraz Urzędowski przekracza kolejne granice, wychodzi poza swoją kategorię produktową i stawia na modowy design.

Linia okien stworzona we współpracy z projektantami jest czymś w rodzaju impulsu, by zmienić sposób postrzegania stolarki okienno-drzwiowej i zacząć patrzeć na nią nie tylko pod kątem użytkowym, ale jak na ważny element stylu życia nowoczesnych konsumentów. – Zamierzamy realizować rozsądną strategię rozpisaną w dłuższym horyzoncie czasowym, ale przede wszystkim chcemy być firmą, która działa w sposób optymalny, wykorzystując w pełni potencjał marki Urzędowski. Nie będziemy walczyć o rynek ceną, ale jakością i stylem. Taka polityka jest konsekwencją opracowanych przez nas kierunków rozwoju firmy. – mówi, Prezes Zarządu BMK Europe S.A.

Ważny pierwszy krok

Pierwszym etapem nowej strategii jest właśnie zaproszenie do współpracy Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego. Ten najbardziej ceniony w Polsce duet projektantów na tyle zapalił się do pomysłu, że zainspirował tą ideą grupę towarzyszących mu na co dzień w świecie mody profesjonalistów, jak np. Agnieszkę Ścibior, nazywaną „królową polskich stylistów”, która zadbała o koncept kreatywny sesji wizerunkowej czy Marcina Kempskigo, autora zdjęć, mającego na swoim koncie m.in. sesje do magazynu Elle, Harper`s Bazaar czy kampanię Versus by Versace. Pierwsze skrzypce grali tu jednak oczywiście sami projektanci, którzy pokazali, w jak nietuzinkowy sposób – poprzez design – można połączyć świat mody ze światem wnętrz. Zaprojektowali kolekcję, która prezentuje nie tylko klasę i wysokiej jakości wykonanie, ale przede wszystkim niepowtarzalny styl.

Za zmianami w obszarze nowości produktowych okien i drzwi idą też zmiany w zakresie funkcjonowania samego producenta. BMK Europe S.A. skupia się dziś m.in. na wzmocnieniu relacji z partnerami handlowymi. – Wszelkie zmiany wprowadzane są stopniowo, metodycznie. Zaczęliśmy od tego, co w biznesie jest najważniejsze czyli od dialogu, bo to on umacnia i pogłębia relacje zawodowe. Rozmawiamy z partnerami, którzy są z nami od lat, doskonale nas znają i kibicują dalszemu rozwojowi. Wspólnie budujemy nowy wizerunek marki. – dodaje Prezes.

Polska liderem branży

W skali Europy Polska jest liderem w branży stolarki otworowej. W 2015 roku wartość okien i drzwi wyprodukowanych i dystrybuowanych zagranicę wyniosła 1,5 mld euro! W samym kraju jest około 2,5 tys. firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Szacuje się, że wartość sprzedaży okien i drzwi na naszym rynku wynosi około 13 mld złotych. W ciągu roku produkuje się blisko 13 mln sztuk okien, z czego 24 % stanowią okna drewniane.

Historia okiennych innowacji

Marka Urzędowski jest na rynku od 1989 roku. Przez ponad 25 lat obecności w branży okienno-drzwiowej zyskała uznanie wielu pokoleń Polaków. Od początku domeną fabryki były wysokiej jakości drewniane produkty oraz innowacja. Jako pierwsza firma w branży wprowadziła na rynek m.in. okna jednoramowe, okucia obwiedniowe, a także egzotyczny gatunek drewna – meranti oraz ofertę okna z szybą zespoloną o współczynniku przenikania ciepła 1,1. Wdrażanie nowości produktowych przyczyniło się do tego, że marka Urzędowski zyskała pozycję niekwestionowanego lidera innowacji w branży. Renoma oraz zaufanie, które sobie wypracowała pomogły przetrwać nawet trudniejsze momenty zachwiań biznesowych. Pojawienie się nowego inwestora – Bernarda Malika – dało Fabryce Okien i Drzwi Urzędowski szersze perspektywy przy jednoczesnym zachowaniu całego dziedzictwo marki, wokół którego budowana jest dziś strategia dalszego rozwoju i ekspansji rynkowej.

***

Marka Urzędowski jest obecna na rynku od ponad 25 lat. Przez ćwierć wieku istnienia, za priorytet uznawała jakość i innowacyjność. Strategia marki zawsze opierała się na wykorzystaniu nowych technologii i rozwiązań, oddziałując tym samym na rozwój całej branży. W przemyślany sposób dobierając wyselekcjonowane partie drewna i komponentów, Urzędowski od lat nadaje pomieszczeniom wyjątkowy charakter, będąc synonimem wysokiej jakości stolarki.

Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski tworzą duet Paprocki&Brzozowski już od 16 lat. W 2003 roku zadebiutowali pierwszą autorską kolekcją, dzięki której zostali uznani Projektantami Roku 2004 przez miesięcznik ELLE. Projektanci mają na swoim koncie wiele prestiżowych nagród m.in.: Honorową Złota Nitkę czy tytuł Osobowość w Modzie i w Sztuce. Projekty z metką Paprocki&Brzozowski kojarzone są z oryginalnymi pomysłami oraz zachwycają jakością tkanin i kunsztem wykonania. 


Do pobrania

1urzedowski_pburzedowskilogo
Źródło: InfoWire.pl / Urzędowski