Jak dowiadujemy się z komunikatu wydanego w czwartek 17 maja, „obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz platforma on-line saturn.pl. Sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy mediamarkt.pl. Decyzja o połączeniu obu sieci została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku”. Spółka zapowiada, że wszystkie kanały sprzedaży Media Markt i Saturn zostaną zintegrowane pod marką Media Markt. Zwiększenie liczby sklepów Media Markt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej, która obejmuje między innymi szeroką ofertę usług IT i serwisowych.
„Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków” – wyjaśniał w komunikacie Marcin Rosati, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.
Rebranding Saturna rozpocznie się jeszcze w maju i potrwa do końca września tego roku. Spółka zapewnia, że dla pracowników zmieni się jedynie nazwa ich firmy. Całe przedsięwzięcie ma „ułatwić zarządzanie aktywnościami operacyjnymi w Polsce oraz zapewnić wzrost wydajności i skuteczności dotarcia do konsumentów”. Media Markt ma przejąć wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn. Firma zapowiada, że równolegle z procesem integracji sieć Media Markt będzie kontynuowała ekspansję w Polsce i rozwijała strategię sprzedaży wielokanałowej.
Czytaj też:
Instagram wprowadził nową opcję. Wyjaśniamy, jak z niej korzystać