Mercedes-Benz czy BMW? Która niemiecka marka jest cenniejsza?

Mercedes-Benz czy BMW? Która niemiecka marka jest cenniejsza?

Prototyp BMW
Prototyp BMW 
Aż trzy z czterech najcenniejszych niemieckich marek to brandy motoryzacyjne - wynika z rankingu firmy konsultingowej Interbrand.

Według firmy konsultingowej Interbrand najcenniejszą niemiecką marką jest Mercedes-Benz. Wartość tej znanej na całym świecie marki motoryzacyjnej szacowana jest na 50,8 miliarda dolarów (45,7 miliarda euro). Drugie miejsce w rankingu najdroższych marek stworzonych przez naszych zachodnich sąsiadów przypadło BMW. Ten super brand rodem z Monachium jest wart 41,4 miliarda dolarów. Właściciele koncernu BMW, Susanne Klatten (najbogatsza kobieta w Niemczech) i jej brat Stefan Quandt zajmują trzecie i czwarte miejsce na tegorocznej liście najbogatszych Niemców, z majątkami szacowanymi na nieco poniżej 20 miliardów euro każde.

Trzecią najcenniejszą niemiecką marką okazał się być SAP. Założony w 1972 roku lider rozwiązań technologicznych dla biznesu ma markę wartą 25 miliardów dolarów. Współzałożyciele SAP-a, 75-letni Hasso Plattner oraz 79-letni Dietmar Hopp, zajmują siódme i ósme miejsce na liście najbogatszych Niemców z aktywami wartymi około 15 miliardów euro każdy.

Zaraz za podium najcenniejszych niemieckich marek znalazł się Volkswagen z brandem szacowanym na 12,9 miliarda dolarów (wartość marki w ostatnich latach spadła z powodu afery dieselgate). Dalsze pozycje zajęły m.in.: Stihl, producent maszyn ogrodowych oraz Miele, producent sprzętu AGD.

Czytaj też:
Już wkrótce średni majątek polskiej rodziny może się podwoić

Źródło: Wprost