McDonald's zamyka strefy restauracyjne. To samo zaleca franczyzobiorcom

McDonald's zamyka strefy restauracyjne. To samo zaleca franczyzobiorcom

McDonald's
McDonald'sŹródło:Shutterstock / 8th.creator
Sieć McDonald's zamyka ogólnodostępne strefy w swoich restauracjach. Od teraz możliwe jest zamówienie przez „Drive Thru” i z dostawą.

McDonald's postanowił zamknąć ogólnodostępne strefy restauracyjne w należących do sieci punktach ze względu na rozprzestrzeniającą się pandemię . Firma podobne działania zaleciła swoim franczyzobiorcom, którzy odpowiadają za obsługę 93 proc. restauracji legendarnej sieci fast food. Tym samym firma wpisuje się w zalecenia WHO i większości rządów państw, w których występują ogniska choroby.

„Nasze niezależna franczyzy skupiają się na potrzebach swoich lokalnych społeczności i podejmują bezpieczne decyzje” – napisano w komunikacie firmy. „Mocno sugerujemy swoim franczyzobiorcom wdrożenie podobnych rozwiązań do tych, które wprowadziliśmy w swoich restauracjach. Jednocześnie przypominamy o braniu pod uwagę potrzeb swoich pracowników i społeczności w centrum uwagi” – dodano.

Informując o zamknięciu stref restauracyjnych w swoich lokalach McDonald's zapewnił jednocześnie, że nadal możliwe będzie złożenie zamówienia za pośrednictwem okienek „Drive Thru” oraz z wykorzystaniem opcji odbioru na miejscu i dostawy do domu.

Komunikat polskiego oddziału

Komunikat w sprawie zmian wydał także polski oddział McDonald's. W otrzymanym komunikacie czytamy:

„Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, gości oraz partnerów McDonald’s to nasz priorytet. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia został wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego na terenie całego kraju oraz ustanowione czasowe ograniczenie prowadzenia działalności gastronomicznej dotyczące spożywania posiłków na miejscu. Wpływa to na działalność restauracji McDonald’s i oznacza zmianę sposobu dotychczasowego działania. Sprzedaż jest możliwa tylko poprzez McDrive oraz usługę McDelivery. Restauracje zlokalizowane w centrach handlowych są zamknięte”.

„Od kilku tygodni monitorujemy sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i wdrażamy dodatkowe środki bezpieczeństwa oraz zalecenia służb sanitarnych w trosce o zdrowie naszych gości, pracowników oraz partnerów. Zahamowanie rozprzestrzeniania się wirusa wymaga jednak podjęcia bardziej zdecydowanych kroków regulacyjnych, w tym ograniczenia działalności niektórych przedsiębiorstw. Rozumiemy to i wdrożyliśmy procedury, które czasowo przekierowują naszą działalność na kanały McDelivery oraz McDrive. W przypadku usług Delivery wypracowaliśmy procedury bezkontaktowej dostawy.”

„Pragniemy zapewnić, że od zawsze wysokie standardy bezpieczeństwa i higieny McDonald’s były i są przestrzegane z najwyższą starannością, stanowią podstawę naszego działania i są elementem naszej obietnicy jako marki. Restrykcyjne procedury mycia i dezynfekcji są standardem systemu McDonald’s.”

Czytaj też:
Popularne restauracje reagują na epidemię koronawirusa. „Restrykcyjne procedury”