Startup PsiBufet pozyskał 1,6 mln zł. Chce nakarmić 15 tys. psów

Startup PsiBufet pozyskał 1,6 mln zł. Chce nakarmić 15 tys. psów

Twórcy start upu Psi Bufet
Twórcy start upu Psi Bufet Źródło: Psi Bufet
PsiBufet, polski startup produkujący świeżą karmę dla psów, poinformował o pozyskaniu 1,6 mln zł w ramach rundy pre-seed. Dzięki dofinansowaniu firma już w maju uruchomi nowy zakład produkcyjny.

W gronie inwestorów znaleźli się między innymi: globalny lider rynku karm dla psów – Butternut Box z Wielkiej Brytanii, Kogito Ventures i aniołowie biznesu z takich firm, jak: Tesla, Google, PackHelp czy Groupon. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie nowego zakładu produkcyjnego pozwalającego na przygotowanie posiłków dla ponad 15 tys. czworonogów.

– Zdobycie tak ważnych i dużych inwestorów to nie tylko pozyskanie kapitału. W przypadku Butternut Box nieoceniony będzie również dostęp do wiedzy merytorycznej. Doświadczenia rynkowe naszych inwestorów z Wielkiej Brytanii pomoże nam nie tylko zwiększyć możliwości produkcyjne, ale także będzie bardzo pomocne w ulepszeniu usługi i dotarciu do nowych klientów – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet.

– Polska to drugi pod względem liczby psów kraj w Unii Europejskiej. Jest ich u nas ponad 7,5 mln. Zauważamy, że ten rynek bardzo szybko się zmienia. Podobnie jak większość z nas zaczyna przykładać większą uwagę do jakości jedzenia, które spożywa, tak coraz większa liczba właścicieli psów chce im dostarczać żywność dopasowaną do ich potrzeb. Dzięki nam mogą to robić bez wychodzenia z domu – uważa Piotr Wawrysiuk. I dodaje, że dużym atutem startupu jest intuicyjna platforma zamówień oraz atrakcyjna oferta.

– Już od maja wszystko co będzie trzeba zrobić, to wejść na naszą stronę i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących pupila, a my stworzymy idealnie dopasowaną dla niego dietę. Dzienna cena żywienia dla najmniejszych ras rozpoczyna się już od 6,90 zł za dzień – twierdzi Wawrysiuk.

PsiBufet to rodzinna firma, która od 2016 roku dostarcza świeże, gotowane posiłki, przygotowane pod indywidualne potrzeby zwierzaka. Działa na terenie całej Polski. Natomiast rynek karm dla psów dynamicznie rośnie – prognozuje się, że w latach 2019-2023 będzie rósł o 4,2 proc. rok do roku.

Czytaj też:
Polak nagrodzony prestiżową francuską nagrodą dla przedsiębiorców - Grand Prix de l`Economie

Obecnie w swoim menu firma oferuje zbilansowane dania, spełniające normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), bez konserwantów, sztucznych utrwalaczy i zbóż. Karmy są monobiałkowe i zawierają 55 proc. mięsa. Resztę stanowią warzywa, owoce, oleje, zioła i suplementy witaminowo-mineralne.

Źródło: Wprost