Spotify zamknął swoją polską spółkę mimo wzrostu przychodów. Jak wynika z danych KRS, wniosek wpłynął pod koniec kwietnia tego roku. Szwedzka firma, jeden z potentatów rynku streamingu muzyki, nie podał powodu swojej decyzji. Wraz z zamknięciem polskiego przedstawicielstwa z zarządu zostali odwołani Peter Grandelius i Paul Vogel.
8 lat w Polsce i zyski
Władze szwedzkiej firmy zdecydowały się o zamknięciu polskiego przedstawicielstwa mimo tego, że przynosiło ono zyski. 2019 rok zakończył się z zyskiem w wysokości 2,32 mln zł wobec 2,13 mln zł rok wcześniej – informuje portal wirtualnemedia.pl. Głównym zadaniem polskiej filii Spotify była sprzedaż reklam, które kierowane były do wszystkich użytkowników darmowej wersji aplikacji. Zysk sprzedażowy i operacyjny spółki w Polsce zwiększył się na koniec ubiegłego roku ze 102,4 do 128,7 tys. zł.
Co to oznacza dla klientów
Zamknięcie polskiej spółki Spotify, prawdopodobnie w żaden sposób nie odbije się na polskich użytkownikach serwisu. Spółka nie obsługiwała bowiem serwisu od strony technicznej.
Czytaj też:
Spotify, Apple Music, YouTube i Amazon jednoczą się w proteście przeciw brutalności policji