Awaria systemu BLIK. Klienci zgłaszają duże problemy

Awaria systemu BLIK. Klienci zgłaszają duże problemy

Płatność bezgotówkowa
Płatność bezgotówkowa Źródło: Shutterstock / fizkes
System płatności cyfrowych BLIK nie działa. Internauci masowo zgłaszają problemy.

BLIK nie działa. Klienci informują, że większość płatności w ogóle nie działa, bądź jest po czasie odrzucana. Jak wynika z komentarzy na oficjalnym koncie facebookowym firmy, operator jest świadomy wystąpienia usterki. „Problem jest nam znany i pracujemy nad jego rozwiązaniem” – czytamy w odpowiedzi na jeden z wpisów użytkowników.

„Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń” – możemy przeczytać na oficjalnym profilu BLIKa na Twitterze.

„Wykonywałem blika i dostałem informacje że operacja nie została zrealizowana po czym zabrało mi z konta określoną kwotę” – napisał jeden z użytkowników. „Wesołych Świat – człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA. Ostatni raz skorzystałem z tego wadliwego systemu... Żadnych informacji o Awarii na stronie banku” – czytamy w innym komentarzu.

BLIK nie działa we wszystkich bankach

Problem dotyczy całego systemu, co widać w serwisie downdetector.pl. Kłopoty z obsługą swoich aplikacji zgłaszają bowiem klienci wszystkich banków. Nagły wzrost informacji o awariach widać wśród osób z kontami w mBanku, ING Banki, Banku Pekao, Santander, PKO BP, BNP Paribas i Alior banku.

„Mamy informację, że BLIK ma problemy po swojej stronie i mogę być z nim teraz kłopoty. Proszę Cię o cierpliwość. Pozostałe usługi działają prawidłowo:)” – napisał w odpowiedzi na pytanie jednego z klientów na Twitterze oficjalny profil ING Polska.

Informację o awarii przekazał także zastępca rzecznika prasowego mBanku Piotr Rutkowski. BLIK w świątecznej gorączce co chwila pada i wstaje. Klienci mBanku, jeśli Wam nie działa, to spróbujcie proszę innej formy płatności– napisał na Twitterze.

Źródło: WPROST.pl