Nowe funkcje w aplikacji PeoPay
Artykuł sponsorowany

Nowe funkcje w aplikacji PeoPay

Bankowość, aplikacja mobilna (zdj. ilustracyjne)
Bankowość, aplikacja mobilna (zdj. ilustracyjne) Źródło:Shutterstock / fizkes
W ostatnich latach bankowość mobilna przekształciła sposób, w jaki ludzie zarządzają swoimi finansami. Aplikacje bankowe stały się nieodzownym elementem bankowości, umożliwiając klientom pełen dostęp do swoich kont i usług finansowych na wyciągnięcie ręki. Aplikacje bankowe nie tylko zmieniają sposób, w jaki klienci korzystają z tych usług, ale także wpływają na relacje z samymi bankami.

Aplikacje bankowe coraz częściej zastępują zdecydowaną większość tradycyjnych usług bankowości konsumenckiej i pozwalają wykonywać online takie czynności jak przelewy, płatności rachunków, kontrolowanie wydatków, a nawet inwestowanie. Dlatego tak ważną częścią oferty banku staje się jego aplikacja mobilna.

W miarę jak coraz więcej klientów korzysta z aplikacji bankowych, banki de facto prześcigają się między sobą, aby dostosowywać swoje usługi do nowych oczekiwań klientów, oferując coraz bardziej zaawansowane i przystępne rozwiązania cyfrowe. Dla wielu osób aplikacja bankowa „na smartfona” staje się głównym sposobem komunikacji z bankiem, zastępując tradycyjne oddziały i telefoniczne centra obsługi klienta. Aplikacja w wielu przypadkach jest wizytówką banku i może decydować o wyborze jego oferty przez klienta.

Na tym tle PeoPay Banku Pekao S.A. oferuje wiele unikalnych funkcjonalności – ambicją Banku Pekao S.A. jest być jednym z najszybciej rozwijających się, nowoczesnych banków. Bank podążając za trendami chce dotrzeć do coraz większej liczby osób oraz pozyskiwać nowych klientów.

Bank w smartfonie

PeoPay jest produktem stale rozwijanym przez Pekao S.A. Od początku pomyślany był tak, aby zapewnić klientom pełną wygodę, bezpieczeństwo i dużą funkcjonalność użytkowania. Początkowo aplikacja PeoPay był odrębnym systemem płatności. Płatności te opierały się na kodach jednorazowych, generowanych w aplikacji (podobnych do kodów z BLIK-a) oraz kodach QR, które należało zeskanować telefonem z terminala czy ekranu komputera. Użytkownicy mogli płacić telefonem w sklepach stacjonarnych i internetowych, przelewać pieniądze znajomym czy wypłacać środki z bankomatów Pekao S.A. Z czasem aplikacja wzbogaciła się o technologię HCE, Blika oraz cyfrowy portfel Masterpass, dzięki którym często nie trzeba się już logować się do aplikacji i skanować kodu QR.

Dzisiaj aplikację PeoPay można nazwać pełnoprawnym oddziałem banku w telefonie, oferującym szeroki wachlarz usług dla ponad 2,7 mln aktywnych użytkowników – klientów Banku. Aplikacja umożliwia praktycznie pełną obsługę rachunku przez smartfona – można w niej sprawdzić stan konta, płacić zbliżeniowo telefonem, zrobić przelew czy korzystać z Blika. Dodatkowym, unikalnym udogodnieniem jest wielowalutowość, dzięki której można płacić za granicą telefonem bez dodatkowych kosztów.

Aplikacja „szyta na miarę”

Co sprawia, że PeoPay Banku Pekao S.A. jest naprawdę wyjątkowy? Zdecydowanie możliwości personalizacji tego narzędzia. Użytkownicy mogą ustawić swój awatar oraz tło, które będą widoczne na ekranie startowym przed zalogowaniem do aplikacji oraz na pulpicie – zaraz po zalogowaniu. Można wybierać spośród 22 nowych dostępnych motywów, w tym 10 gamingowych.

Kolejnym stopniem dostosowywania aplikacji do naszych potrzeb jest możliwość wyboru opcji i produktów widocznych dla nas na ekranie. Ciekawą opcją wyeksponowania interesujących nas informacji są np. widżety. Przykładowo widżet „Inwestycje” pozwala na wgląd do swojego portfela inwestycyjnego. Obserwować można środki z produktów emerytalnych, funduszy czy obligacji skarbu państwa. To my sami decydujemy, jak chcemy go spersonalizować i co chcemy w nim zobaczyć. Z kolei widżet „Master Card Bezcenne Chwile” pokazuje procentowo postęp w zbieraniu punktów w tym programie lojalnościowym.

– Uważamy, że, poza użytecznością, kluczowy w projektowaniu aplikacji bankowej jest UX, User Experience, czyli zespół wrażeń, jakich doświadcza użytkownik w trakcie korzystania z produktu i jakość w tych obszarach w największym stopniu przekłada się na zadowolenie klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych, Bank Pekao S.A.

– Personalizacja odgrywa kluczową rolę w kontekście codziennego korzystania z aplikacji, dlatego staramy się dać naszym klientom maksymalną dowolność w dostosowywaniu opcji, które są dla nich najważniejsze – dodaje.

Zupełną nowością w tej sferze jest powiązanie aplikacji z Asystentem Google, co pozwala na głosowe sterowanie funkcjami. Asystenta można poprosić m.in. o wyświetlenie salda na rachunku i wygenerowanie kodu Blik. Równie przydatna jest możliwość płatności za bilety komunikacji miejskiej i parkingi oraz Autopay, dzięki któremu można oszczędzić czas przy okazji przejazdu przez autostradowe bramki.

Wysoko w rankingach

Praca, jaką włożyło Pekao S.A. w swoją aplikację mobilną, nie pozostała niezauważona na rynku. Aplikacja została nagrodzona w najnowszym rankingu „Instytucja Roku 2023”, organizowanym przez firmę Moje Bankowanie w kategoriach „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Również klienci doceniają PeoPay – jest jedną z najwyżej ocenianych aplikacji w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami. Klienci banku zainstalowali ją na 3,4 mln urządzeń.

PeoPay Banku Pekao S.A. charakteryzuje się prostą i intuicyjną obsługą. Aplikacja utrzymuje wysokie oceny zarówno w sklepach Google i Apple, co pokazuje, że Bank Pekao S.A. stale rozwija bankowość elektroniczną i podąża za trendami na rynku, aby sprostać oczekiwaniom klientów i jeszcze lepiej dopasować się do potrzeb użytkowników.

Pekao dla najmłodszych

Bank oferuje też wersję aplikacji dla najmłodszych – PeoPay KIDS – stworzoną z dziećmi i dla dzieci w wieku 6-12 lat, w której dzieci od najmłodszych lat uczą się zarządzania swoimi finansami oraz oszczędzania. Wartością zupełnie wyjątkową dla klientów-rodziców jest panel rodzica w aplikacji PeoPay, w którym mogą oni sprawować dyskretną kontrolę nad finansami swoich dzieci, mają podgląd sald rachunków, historii transakcji. To oni również decydują o funkcjach, z których dzieci mogą korzystać, mogą ustawić kieszonkowe i w każdej chwili zablokować lub odblokować kartę dziecka lub aplikację.

Nie ma wątpliwości, że aplikacje mobilne to przyszłość bankowości i będą odgrywały coraz większą rolę świecie finansów, zastępując tradycyjne metody obsługi interesantów. Klienci cenią sobie wygodę, dostępność i kontrolę nad własnym czasem co przekłada się na rosnącą popularność tego rozwiązana. Banki z kolei muszą dostosować się do ewoluujących potrzeb użytkowników aplikacji i oferować innowacyjne rozwiązania cyfrowe, aby sprostać wymaganiom dzisiejszych mobilnych klientów. Pekao S.A. chce dbać o swoich klientów, a PeoPay to „mobilny oddział”, który warto odwiedzić nie tylko po to, aby urządzić go po swojemu.

Źródło: Bank Pekao S.A.