Cel, jaki wyznacza sobie Totalizator Sportowy na najbliższe lata, to zbudowanie silnych powiązań między poszczególnymi obszarami, tak aby produkty i usługi wzajemnie się przenikały i dawały odbiorcom jeszcze lepsze doświadczenie gamingowe. Aby to zrealizować, firma dąży do zniwelowania podziału na graczy w sieci naziemnej i klientów internetowych.
Technologiczny filar
Przykładowo, systemy CRM pozwolą na transformację zarządzania relacjami z graczami. Nowe rozwiązania umożliwią przede wszystkim 360-stopniowy widok na każdego klienta Totalizatora Sportowego. Będą pomocne w zbudowaniu spójnego profilu gracza i zapewnienia mu wygodnego korzystania z różnorodnych produktów firmy. Oprócz tego wpłyną na podniesienie poziomu doświadczenia graczy oraz promowanie bezpiecznej i odpowiedzialnej gry.
Ulepszanie oferty Totalizatora Sportowego to nie tylko skutek decyzji biznesowych, lecz przede wszystkim kluczowy element wartości leżących u podstaw firmy. Spółka koncentruje się na rozwijaniu produktów, ponieważ jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na wspieranie walki z szarą strefą hazardową.
Nielegalni operatorzy nie wdrażają mechanizmów odpowiedzialnej gry i nie dbają o bezpieczeństwo graczy, a mimo tego wciąż trafiają do części klientów – nierzadko osób, które mogą być wręcz nieświadome nielegalności procederu, w którym uczestniczą. Poprzez oferowanie atrakcyjnych rozwiązań, Totalizator Sportowy przyciąga graczy, którzy korzystając z jego produktów, mogą cieszyć się rozrywką w bezpiecznym i legalnym środowisku. Technologie, które na to pozwalają, są zatem ogromnym sprzymierzeńcem legalnego podmiotu.
Mecenat kultury, sportu…
Odzwierciedleniem dobrych wyników działalności biznesowej Totalizatora Sportowego są korzyści dla społeczeństwa. Z każdej złotówki wydanej na gry liczbowe LOTTO 19 groszy trafia na wsparcie sportu i kultury, dzięki czemu z roku na rok firma jest w stanie przekazywać coraz większe kwoty na te cele.
Środki w formie dopłat trafiają m.in. na dwa fundusze celowe: Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej oraz Fundusz Promocji Kultury. Na pierwszy z nich od 1994 roku wpłynęło ponad 15,7 mld zł (w samym 2022 r. było to ponad 1,013 mld); drugi od 2003 roku został zasilony kwotą 3,3 mld zł, z czego w 2022 r. – ponad 270 mln.
Łącznie w tych latach Totalizator Sportowy przekazał na polski sport i kulturę ponad 19 miliardów złotych. To realne wsparcie, które pomaga w m.in. finansowaniu budowy i remontów obiektów sportowych, działalności związków sportowych, organizacji zajęć i wypoczynku dla dzieci i młodzieży, rozwoju turystyki społecznej sprzyjającej aktywności fizycznej, a w przypadku drugiego funduszu wspiera ochronę dziedzictwa narodowego, promowanie przedsięwzięć artystycznych, a także pomoc samym artystom i twórcom.
…i technologii
Uruchomiony w 2020 roku fundusz ffVC Tech & Gaming powered by Totalizator Sportowy to dowód na to, że firma swoim mecenatem objęła również obszar nowych technologii. Fundusz wspiera młode firmy rozwijające technologie z takich branż jak m.in. AI, gaming, fintech, robotyka, proptech, machine learning czy computer vision. Wszystkie te obszary są zbieżne z profilem działalności Totalizatora Sportowego – firmy, która czuje się pewnie w świecie nowych technologii i chce wdrażać oraz tworzyć cyfrowe rozwiązania na miarę naszych czasów.
Spośród startupów wspieranych przez ffVC Tech & Gaming spektakularne sukcesy odnosi m.in. ReSpo.Vision. To spółka portfelowa funduszu, która specjalizuje się w predykcji sportowej i analityce danych 3D, a z jej usług korzystają giganci światowego sportu: FC Liverpool czy Paris Saint-Germain. Dzięki współpracy ze startupami o tak dużym potencjale i znaczących osiągnięciach na międzynarodowych rynkach, Totalizator Sportowy może być postrzegany nie tylko jako największy mecenas sportu i kultury, lecz także promotor innowacji i nowych technologii, wspierający młode przedsiębiorstwa z polskim pierwiastkiem.
Sukcesy stosunkowo młodego funduszu sprawiły, że Totalizator Sportowy w dalszym ciągu zamierza go wspierać. Planowane są też pierwsze wdrożenia rozwiązań oferowanych przez spółki portfelowe funduszu, a to przekłada się nie tylko na rozwój ich działalności, lecz także otwiera im drzwi do kolejnych wdrożeń na polskim i międzynarodowym rynku.
Zwrot z inwestycji w innowacje
Nakłady na innowacje umożliwiły Totalizatorowi połączenie tradycji loteryjnych z wyzwaniami współczesnej branży gamingowej. Dzięki omnikanałowemu modelowi sprzedaży firma rozszerzyła dotychczasową działalność, udostępniając produkty marki LOTTO w kanale internetowym. Stał się też operatorem jedynego legalnego kasyna internetowego w Polsce oraz zaczął prowadzić sieć salonów gier na automatach poza kasynami gry.
67 lat nieprzerwanej działalności to doskonały fundament do budowania nowoczesnego przedsiębiorstwa, choć u podstaw funkcjonowania Totalizatora Sportowego niezmiennie znajduje się pełna pozytywnych emocji, bezpieczna rozrywka, która od lat pozwala Polakom spełniać marzenia.