BASF Polska liderem rynku ochrony roślin
Artykuł sponsorowany

BASF Polska liderem rynku ochrony roślin

Cezary Urban, Dyrektor rozwiązań dla rolnictwa w firmie BASF Polska
Cezary Urban, Dyrektor rozwiązań dla rolnictwa w firmie BASF Polska Źródło: Piotr Woźniakiewicz
Spółka BASF Polska istnieje od 1992 roku i początkowo był to jedynie zespół handlowy i administracja. Obecnie firma zatrudnia ponad 750 pracowników. Portfolio BASF w Polsce obejmuje chemię przemysłową, kosmetyczną, tworzywa sztuczne, rozwiązania dla rolnictwa oraz lakiery. W Środzie Śląskiej koło Wrocławia funkcjonuje zakład produkujący katalizatory samochodowe.

Spółka BASF Polska jest bezpośrednio zaangażowana w dostarczanie innowacyjnych produktów i rozwiązań przyczyniających się do skutecznej ochrony klimatu oraz zrównoważonego rolnictwa.

-Jesteśmy na rynku polskim od ponad 30 lat, te symboliczne 30 lat, które obchodziliśmy w ostatnim roku, jest związane z powołaniem spółki BASF Polska, w ramach której działamy po dziś dzień. Natomiast to z czym jesteśmy przede wszystkim kojarzeni u naszych klientów, u rolników, czy u dystrybutorów to jest przede wszystkim profesjonalizm naszego zespołu, świetna jakość produktów i to wszystko, co pozwala nam odpowiadać na wyzwania, które stoją przed rolnictwem od wielu, wielu lat — mówi Cezary Urban, Dyrektor rozwiązań dla rolnictwa w firmie BASF Polska.

Ostatni rok był pełen sukcesów szczególnie dla działu Agricultural Solutions. Wśród producentów i dostawców środków ochrony roślin w Polsce, to właśnie BASF uplasował się na pozycji lidera branży. Według niezależnej agencji sondażowej Kynetec po 25 latach firma wysunęła się na prowadzenie, wyprzedzając inne światowe koncerny chemiczne.

Lider rynku środków ochrony roślin

-„W zeszłym roku stanęliśmy na szczycie podium, bo na tym podium jesteśmy od wielu lat, zaczynaliśmy kilka lat temu od trzeciego miejsca, natomiast od zeszłego roku jesteśmy niekwestionowanym liderem polskiego rynku środków ochrony roślin. Jest to na pewno zwieńczenie całej kampanii produktowej, którą przygotowywaliśmy od wielu lat, wraz ze zmianą naszego portfolio. — dodaje Cezary Urban.

Potwierdzeniem pozycji BASF na polskim rynku agro jest zwycięstwo w Rankingu Złota 100 Polskiego Rolnictwa tygodnika „WPROST” w kategorii „Lider rynku środków ochrony roślin”.

Cezary Urban, Złota 100 Polskiego Rolnictwa

Firma BASF jest skoncentrowana m.in. na rozwiązaniach dla gospodarki obiegu zamkniętego czy dążeniu do zeroemisyjności. Wspiera cele Europejskiego Zielonego Ładu i ambicje Europy w dążeniu do neutralności klimatycznej, poprzez dostarczanie wielu innowacji które wspierają rolnictwo.

Produkty dla zdrowszych plonów

W ostatnim czasie wprowadziła na rynek polski produkty oparte na substancji aktywnej o nazwie Revysol®, które pomagają uzyskać wyższe i zdrowsze plony, niezależnie od warunków pogodowych. Początkowo substancja dostępna była w zakresie ochrony zbóż (preparaty: RevyFlex®, Revysky®, RevyTop®). Od tego sezonu jest także wykorzystywana do ochrony m.in buraka cukrowego przed chwościkiem buraka (preparat Belanty®), ziemniaków przed alternariozą ziemniaka oraz owoców przed parchem jabłoni i gruszy (preparat Revyona®). BASF w przyszłym sezonie wprowadza kolejne nowości w portfolio fungicydowym do ochrony zbóż i rzepaku. Wiosną 2024 roku producenci rolni będą mieli do dyspozycji nowe produkty tj. Daxur, Revyflex Plus, Pictor Revy oraz Architect.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów BASF Polska w ostatnim roku wprowadziła nowy program korzyści BeneFito dedykowany producentom wszystkich upraw rolniczych, warzywiczych i sadowniczych w Polsce. Za zakupy produktów BASF (m.in.nasion, zapraw, środków ochrony roślin, regulatorów wzrostu) uczestnik który dołączy do programu otrzymuje punkty, które może wykorzystać na rabaty, karty przedpłacone i inne atrakcyjne nagrody.

BASF Polska to nie tylko działalność produkcyjna i handlowa. Od wielu lat firma prowadzi różne inicjatywy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. W 2011 roku została partnerem laboratorium chemicznego w Centrum Nauk Kopernik, gdzie do dziś dzieci i młodzież mogą odkrywać tajniki chemii. Od dwóch lat firma prowadzi kampanię społeczną „Najcenniejsza Praca na Ziemi” która ma na celu ukazanie społeczeństwu zawodu rolnika i docenienie jego wkładu w życie całej populacji. Kolejna odsłona kampanii planowana jest pod koniec bieżacego roku.

Źródło: BASF