Sklepy internetowe coraz mocniej „rozpychają” się na rynku: w 2022 r. ich liczba wzrosła o 10,7 proc., do 57,9 tys. – wynika z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland. Raport „E-commerce w Polsce 2022” dowodzi, że Polacy najchętniej kupowali w nich odzież/dodatki oraz obuwie, artykuły dziecięce/zabawki i sprzęt RTV/AGD.
Sklep internetowy. O powodzeniu decyduje obsługa klienta
Założenie sklepu internetowego nie jest trudne – z technicznego punktu widzenia wymaga tylko zlecenia specjaliście przygotowania strony www. Trudniejsze jest wszystko to, co dzieje się później: reklama, zdobycie zainteresowania klientów, zapewnienie wysokiej jakości usług, zbudowanie marki i grona lojalnych klientów. W sklepach internetowych doskonale sprawdza się zasada, że zadowolony klient przyprowadzi ze sobą kolejnego, a rozczarowany – odwiedzie od zakupów pięciu kolejnych. Łatwość wystawiania ocen i umieszczania komentarzy w sieci powoduje, że klienci od razu dzielą się negatywnymi spostrzeżeniami.
Aby wyróżnić się spośród setek sklepów działających w tej samej branży, e-sklep musi oferować coś więcej niż konkurencja. Doskonale, gdy oferujesz produkty, jakich nie można znaleźć nigdzie indziej, ale o twojej sile może przeważyć również jakość obsługi klienta. Szybkość reagowania na pytania, duży wybór sposobów dostawy i gwarancja szybkiego dostarczenia zakupu do każdego miejsca w kraju to także zalety, które mogą zadecydować o tym, że zbudujesz grono wiernych klientów, którzy w komentarzach będą chwalić wysoką jakość obsługi.
Ze wspomnianego raportu omawiającego rynek e-commerce w zeszłym roku wynika, że zarówno w przypadku dostawy, jak i zwrotu, klienci najchętniej wybierają urządzenia Paczkomat® firmy InPost. W zakresie dostawy wybiera je 95 proc. konsumentów, w zakresie zwrotu 34 proc. W swoim sklepie internetowym nie możesz więc pominąć dostawy do urządzeń Paczkomat, bo już na starcie stracisz większość potencjalnych klientów.
Aby ułatwić sprzedawcom wysyłkę przesyłek – oraz pomóc ograniczyć koszty – InPost wprowadził nową usługę: InPost Abonamenty, która zastąpiła istniejące do niedawna Pakiety Kurierskie. Z InPost Abonamenty masz jedną umowę, a także stałą cenę przez cały okres jej trwania. Wysyłasz paczki bez obawy o koszty i to niezależnie od tego, czy klient wybierze dostawę do urządzenia Paczkomat czy kurierem do domu lub biura.
InPost Abonamenty – jak to działa?
Abonamenty online dla firm to pierwszy tego rodzaju w Polsce abonament na przesyłki ze sklepu internetowego do klientów. Wybierasz, czy chcesz zawrzeć umowę na 24 czy 12 miesięcy oraz wysokość abonamentu. Stawiający pierwsze kroki sklep może wybrać abonament za 150 zł netto miesięcznie na 24 miesiące, a gdy klientów przybędzie, może zwiększyć wysokość abonamentu do 1200 zł przy umowie na 12 miesięcy. Im wyższy abonament, tym więcej paczek w promocyjnej cenie nadasz.
InPost Abonamenty dostosowuje się do potrzeb danego e-biznesu: w dowolnej chwili możesz zwiększyć wartość abonamentu. W każdym abonamencie obowiązują standardowe gabaryty paczek, które można nadać do urządzenia Paczkomat, jak i nadać do domu, ale ceny przesyłek są niższe niż standardowe. Przykładowo „standardowy” cennik przewiduje, że nadanie średniej wielkości paczki („Gabaryt B”) kosztuje 15,44 zł.
- w Abonamencie 150 cena spada do 13,63 zł,
- w Abonamencie 300 – do 13,54 zł przy abonamencie na 12 miesięcy i 13,05 zł przy umowie na 24 miesiące,
- w Abonamencie 600 za nadanie paczki zapłacisz, w zależności od trwania umowy, 13,23 zł lub 12,94 zł,
- w Abonamencie 1200 zapłacisz 13,03 zł przy umowie na 12 miesięcy.
W ramach każdego abonamentu otrzymujesz promocyjne ceny na usługę COD, czyli przesyłek za pobraniem. W cenie usług uwzględniono wszystkie elementy dostawy – w tym opłatę paliwową.
Umowa jest przejrzysta i zrozumiała. Nie musisz obawiać się żadnych ukrytych kosztów – po przekroczeniu limitu paczek każda kolejna kosztuje tyle, ile przewiduje cennik.
Korzystasz ty, ale także twoi klienci: 95 proc. przesyłek dotrze do nich już następnego dnia.
Umowę zawrzesz online
Umowę na korzystanie z abonamentu zawrzesz online. Nie musisz niczego drukować, podpisywać, ani skanować. Dodatkowo wszystkie zmiany w umowie, przede wszystkim podniesienie abonamentu, gdy potrzeby twojego e-sklepu wzrosną i będziesz obsługiwał więcej klientów, również wprowadzisz online.
Jeśli w trakcie wykonywania umowy pojawią się jakieś problemy lub będziesz chciał zadać pytanie, skorzystasz ze wsparcia konsultantów, którzy obsługują klientów usługi InPost Abonamenty.
Zainteresowała cię oferta, ale zawarcie umowy zostawiasz na koniec miesiąca, by nie płacić za paczki, których z powodu niewielkiej liczby dni i tak nie zdążysz nadać? Niepotrzebne obawy: jeśli podpiszesz umowę w trakcie miesiąca, w pierwszym niepełnym miesiącu trwania umowy, zapłacisz za realną liczbę wysłanych przesyłek. Co ważne, usługę InPost Abonamenty możesz wypróbować przez trzy miesiące – w trakcie 3 pierwszych miesięcy masz możliwość rezygnacji z umowy bez konsekwencji.
InPost Abonamenty: 5 powodów, dla których warto skorzystać z usługi
Niezależnie od tego, czy twój sklep stawia pierwsze kroki, czy też jest już rozpoznawalną marką, z pewnością chcesz oferować najwyższą jakość usług za możliwie najniższą cenę. Dzięki usłudze InPost Abonamenty będziesz nadawał paczki w stałej, gwarantowanej cenie i to bez znaczenia, czy mają zostać dostarczone do urządzenia Paczkomat czy kurierem do miejsca wskazanego przez klienta.
Dlaczego jeszcze warto rozważyć usługę InPost Abonamenty?
- To jedyna tego rodzaju oferta abonamentowa na ryku: żadna inna firma nie oferuje tak korzystnych i przejrzystych warunków współpracy, co więcej – umowa zawierana jest (i renegocjowana w razie potrzeb) przez internet.
- Jedna umowa na wszystkie usługi, niezależnie od tego, czy wybierasz przesyłkę kurierską czy do urządzenia Paczkomat. Kurier przyjedzie do twojej firmy nawet po jedną paczkę.
- Żadnych dodatkowych kosztów, żadnych niejasnych postanowień umownych. W razie wątpliwości możesz skontaktować się ze specjalnym zespołem konsultantów, którzy pomogą rozwiązać problem.
- Gwarancja niezmienności cen przez cały czas trwania umowy.
- Ekspresowa dostawa do klientów: 95 proc. przesyłek zostanie dostarczonych następnego dnia po nadaniu.
InPost Abonamenty pozwoli ci zwiększyć konkurencyjność swojej firmy, obniżyć koszty i zapewnić wysoką jakość obsługi klientów.