Znaczenie wizerunku i autorytetu w biznesie
Artykuł sponsorowany

Znaczenie wizerunku i autorytetu w biznesie

Marta Rudzik
Marta Rudzik Źródło:
Personal branding to budowanie marki osobistej, która opiera się na wieloletniej strategii działania. To ciągle nadążanie za trendami, zmianami oraz praca nad samym sobą. Im wyższe stanowisko zajmujemy tym większą presję odczuwamy ze strony pracowników i osób przełożonych.

To przysłowie cały czas jest aktualne, również w świecie biznesu. Wiele ludzi zapomina o tym, gdy awansują. Często zapominają, że wyższe stanowisko wiąże się z większą odpowiedzialnością oraz presją. Dlatego bardzo ważne jest budowanie marki osobistej na całej drodze kariery zawodowej. Na budowę autorytetu w firmie składa się wiele czynników. Należą do nich m.in. otwarta komunikacja, opanowanie, uczenie się na błędach, kreatywność, pomysłowość. Autorytet musi być gotowy na nowe wyzwania, ale też powinien być gotowy również na kompromisy. To trudna droga, która trwa latami.

W środowisku pracowniczym rozróżniamy autorytet formalny, autorytet moralny, oraz autorytet pozorny. Wszystko to jest zależne od branży, środowiska w którym pracujemy.

Jakim cię widzą, takim cię piszą

  • Autorytet formalny – legitymizuje go zajmowanie wysokiego stanowiska w hierarchii firmy, uprawnienia i zewnętrzne oznaki posiadanej władzy, takie jak gabinet, służbowe auto, wysokie wynagrodzenie czy ograniczenie dostępu do takiej osoby. Istotą autorytetu formalnego jest to, że zostaje on narzucony z zewnątrz i nie musi być równoznaczny z rzeczywistym szacunkiem i uznaniem podwładnych.
  • Autorytet pozorny – ktoś cieszący się popularnością, obdarzony charyzmą oraz zwracającymi uwagę cechami, które wzbudzają podziw lub zazdrość. Zasadą autorytetu pozornego jest jednak to, że w rzeczywistości taka osoba jest niegodna naśladowania, z uwagi na np. braki w kompetencjach, stronniczość bądź pragnienie poklasku (będące głównym motywem działania).
  • Autorytet moralny - osoba kierująca się obowiązującymi w danej społeczności zasadami moralnymi, której nienaganne postępowanie jest stawiane za wzór dla innych. Do autorytetu moralnego odwołujemy się między innymi w przypadku wątpliwości z zakresu etyki zawodowej.

Marta Rodzik, specjalista public relations

Wizerunek w oczach pracowników

Każdy z pracowników indywidualnie podchodzi do postrzegania autorytetu w swojej firmie. Warto, aby autorytet zachęcał innych do działania. To od niego wiele zależy, bo ma wpływ na innych, jego zadaniem jest mobilizować zespół by wspólnymi siłami realizowali ambitne cele firmy. Wizerunek lidera jest narażony na ciągłe ocenianie. Ważne, aby ciągle pracować nad swoim wizerunkiem, uczyć się mówić „nie”, „nie wiem”, „nie zgadzam się”, pracować nad swoim doświadczeniem, rozwijać swoje kompetencję i umiejętności. Aby być autorytetem, trzeba ciągle dbać o dobre relacje z pracownikami i wyznaczać granice. Ogromny wpływ na relacje pracownicze ma komunikacja wewnętrzna – to ona bardzo często kreuje wizerunek lidera.

I bez względu na rodzaj pracy jaki wykonujemy, stanowisko jakie zajmujemy musi pamiętać o tym, że budowanie wizerunku to ciężka monotonna praca trwająca latami. Lecz tak szybko jak zbudujemy autorytet w oczach innych, tak szybko możemy go stracić.

Warto zaufać profesjonalistom

Wiele firm korzysta z usług ekspertów ds. wizerunku i PR-u, którzy pomagają w strategiach komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Z takich usług korzystają osoby zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorstwa, które chcą poprawić wizerunek firmy i pracowników. Prezesi małych, średnich i dużych przedsiębiorstw zaufali Rodzik Agency PR i pani Marcie Rodzik, która jest odpowiedzialna za przygotowania odpowiedniej kampanii wizerunkowej oraz reklamowej. Wizerunek i komunikacja przedstawicieli firm wpływa na jakość działania zespołu, na to jak postrzega nas konkurencja oraz na to jak media nas postrzegają. Pamiętajmy o tym że: „Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają”, cytując Mario Puzo.

Marta Rodzik – absolwentka WWSH i SWPS, dziennikarka, ekspertka ds. wizerunku i public relations, prezeska Rodzik Agency PR, ambasadorka Fundacji ART, która swoje działania koncentruje na profilaktyce przemocy i przeciwdziałaniu wykluczenia społecznego. Wyróżniona przez magazyn CEO World z Nowego York-u jako osobowość w mediach. Rodzik Agency PR zaufali m.in. Piotr Liroy Marzec, prezenter telewizyjny Adam Giza i wielu przedsiębiorców. Marta Rodzik dzieli się swoją wiedza i doświadczeniem z mediami takimi jak: TVN, TVP, Info Biznes, Wprost, Eska, Radio Eska Rock, Radiowa Czwórka i wiele innych.

Więcej na: https://rodzik-agencypr.com/

Źródło: