Żabka wchodzi na giełdę! Wycena robi wrażenie

Żabka wchodzi na giełdę! Wycena robi wrażenie

Żabka
Żabka Źródło:Shutterstock
CVC Capital Partners zamierza zadebiutować z Żabką Polska na giełdzie we wrześniu, a prognozowana wycena spółki wynosi od 7,5 do 8 miliardów dolarów – donosi agencja Bloomberg, powołując się na swoje źródła.

Jak podał Bloomberg, IPO w Warszawie może mieć wartość od 1 mld USD do 1,5 mld USD.

Żabka wchodzi na giełdę

Źródła agencji informują, że szczegóły oferty, w tym jej wartość i harmonogram, mogą jeszcze ulec zmianie. Proces IPO wspierają Goldman Sachs i JPMorgan Chase.

Agencja Bloomberg podała, że przedstawiciele CVC, JPMorgan i Goldman Sachs odmówili komentarza na ten temat. Warto przypomnieć, że CVC nabył Żabkę od Mid Europa Partners w 2017 roku.

Obecnie Grupa Żabka w Polsce obejmuje ponad 10,000 sklepów pod szyldem Żabka, sklepy autonomiczne Nano, a także oferuje rozwiązania q-commerce, e-commerce oraz catering dietetyczny.

Wycena imponuje

Prognozowana wycena Żabki na poziomie od 7,5 do 8 miliardów dolarów jest imponująca, szczególnie w kontekście rynku polskiego i europejskiego. Oto kilka powodów:

  • Skala działalności: Żabka posiada ponad 10,000 sklepów w Polsce, co czyni ją jedną z największych sieci convenience w kraju.
  • Innowacyjność: Firma nie tylko prowadzi tradycyjne sklepy, ale także rozwija sklepy autonomiczne Nano, usługi e-commerce i catering dietetyczny.
  • Sukces przejęć i ekspansji: Żabka nieustannie się rozwija, co potwierdza niedawne wejście na rynek rumuński pod marką Froo.
  • Wsparcie silnych inwestorów: Wprowadzenie Żabki na giełdę będzie wspierane przez takie giganty finansowe jak Goldman Sachs i JPMorgan Chase, co zwiększa wiarygodność i atrakcyjność IPO.
  • Przykład dynamicznego wzrostu: Od momentu przejęcia przez CVC w 2017 roku, wartość Żabki znacząco wzrosła, co świadczy o skutecznej strategii zarządzania i potencjale dalszego rozwoju.

Froo, czyli rumuńska Żabka

Żabka rozszerza swoją działalność na rynek rumuński, otwierając pierwszy sklep pod marką Froo. Ten krok był możliwy dzięki nabyciu większościowych udziałów w jednym z wiodących dystrybutorów produktów FMCG w Rumunii, DRIM Daniel Distributie, w grudniu ubiegłego roku. Szyldy Froo Bistro w Bukareszcie są wyraźnie inspirowane polską Żabką, co może być szczególnie zauważalne dla Polaków odwiedzających stolicę Rumunii.

Ekspansja Żabki na rynek zagraniczny wymagała reorganizacji struktury spółki, co zaowocowało powołaniem Żabka International, odpowiedzialnej za koordynację działań na nowych rynkach. W sklepach Froo w Rumunii ponad 80 proc. asortymentu stanowią znane marki rumuńskie oraz międzynarodowe produkty od lokalnych dostawców. Wszystkie placówki oferują także usługi Froo Bistro, gdzie dostępna jest kawa i ciepłe przekąski.

Czytaj też:
Marcin Mastalerek dla „Wprost”: Nie zgadzam się z Kaczyńskim. Tusk to geniusz polityczny
Czytaj też:
Brutalna analiza szans Polaków. O awans z grupy na Euro 2024 będzie trudno