.
Można w cztery miesiące przyjąć ponad 80 tysięcy gości? MOŻNA!
Udowadnia to najnowsza inwestycja firmy Wedel, czyli muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel na warszawskim Kamionku. Od otwarcia we wrześniu, bilety na wystawę kupiło już ponad 80 tysięcy osób, a w styczniu muzeum przywita 100 000. gościa.
Na popularność Fabryki Czekolady E.Wedel wpływa nie tylko jego „czekoladowość”, ale także charakter miejsca – interaktywny, angażujący i multisensoryczny. Co to oznacza? W tym muzeum – MOŻNA dotykać, wąchać, smakować, słuchać i oczywiście oglądać. Można poznać tajniki uprawy kakaowca i spróbować prażonego ziarna kakao nibsów. Można aktywnie uczestniczyć w procesie przetwarzania ziaren na czekoladę i do woli degustować jej płynną wersję. Można skakać po wielkiej grającej tabliczce czy zaprojektować własne opakowanie pianek Ptasie Mleczko®. Dostępne są także warsztaty, na których można tworzyć, bawić się, a nawet gotować!
Naszym celem jest dzielenie się pasją, czekoladową ekspertyzą i zapewnienie wyjątkowego doświadczenia, które angażuje wszystkie zmysły i dostarcza wiele przyjemności, niezależnie od wieku – dodaje Krzysztof Bogacz.
Rekordowa liczba nagród
Otwarcie muzeum było wsparte zintegrowaną kampanią „MOŻNA”, która w tegorocznym konkursie niezależnej kreacji Kreatura zdobyła główną nagrodę w kategorii Kampania oraz wyróżnienie w kategorii Influencer Marketing. A to wszystko w zaledwie 3 miesiące od otwarcia. Ale to nie jedyna nagroda dla marki E.Wedel w 2024 roku. Firma „rozbiła bank” i została wyróżniona we wszystkich najważniejszych konkursach branżowych. Wśród nich znajdują się:
- Brązowe Effie w kategorii Food za kampanię „Wedel. Z przyjemnością” wzmacniającą wizerunek marki jako lidera w kategorii czekolad,
- Srebrne Effie w kategorii Young za pierwszą po niemal 25-latach kampanię kultowego wafelka WW skierowaną do generacji Z, pod tytułem „Co znaczy WW?”
- Brązowe Effie również w kategorii Young za „What the Snack”, czyli kampanię promującą nową linię czekolad, których warianty zostały zainspirowane ulubionymi smakami i przekąskami młodszych generacji,
- Brązowe Effie za „Co znaczy WW?” w kategorii Relaunch&Defend,
- MIXX – srebro za kampanię „Co znaczy WW?” w kategorii Brand Awareness & Positioning,
- MIXX – srebro za kampanię „What the Snack” w kategorii Launch,
- MIXX – srebro za kampanię „Gotowanie z piankami Ptasie Mleczko®” w kategorii Online Marketing with Influencer,
- MIXX – tytuł Reklamodawcy Roku,
- Kreatury – wyróżnienie za kampanię „Co znaczy WW? #2”, w kategorii Film| TV/Kino.
Nowości produktowe – dawka małej przyjemności każdego dnia
E.Wedel wprowadził szereg nowości w różnych kategoriach, np. Wedel Plus Magnez oraz poszerzył warianty smakowe klasyków, tj. WW Wiśnia Sakura i Kokos. Innowacje produktowe zostały dostrzeżone nie tylko przez ekspertów branżowych, ale przede wszystkim przez konsumentów.
Najważniejszą premierą 2024 roku była jednak linia czekolad „Nadziana". Ta nowość od E.Wedel czerpie to, co najlepsze z dwóch światów czekolady: mlecznej i gorzkiej. Za sprawą takiego zestawienia, nowości łączą w sobie rozpływającą się w ustach konsystencję oraz intensywny i głęboki smak, który dodatkowo podkreśla aksamitne i niezwykle czekoladowe nadzienie. Nadziana gwarantuje pełnię przyjemności zamkniętą w dwóch rodzajach tabliczek – mlecznej i deserowej. Produkt dostępny jest w dwóch rozmiarach oraz wyjątkowych pralinach, które skradną serca wielbicieli smaku prawdziwej czekolady.
Społeczna odpowiedzialność: działania na rzecz ludzi i planety
Dziedzictwo firmy Wedel to nie tylko ekspertyza w produkcji czekolady. To także odpowiedzialne prowadzenie biznesu i zaangażowanie w życie lokalnych społeczności. W 2024 roku firma wydała swój trzeci raport zrównoważonego rozwoju „Z przyjemnością dla przyszłości”, który podsumowuje aktywności na rzecz środowiska, społeczności i transparentnego zarządzania. Wśród strategicznych działań w ramach całego łańcucha wartości znalazły się między innymi: odpowiedzialne pozyskiwanie surowców z certyfikowanych źródeł, efektywne zarządzanie odpadami, redukcję śladu węglowego oraz wsparcie różnorodności.
W 2025 r. planujemy kontynuację obranego kierunku – dopasowanie oferty pod realne potrzeby konsumentów i dbałość o najwyższą jakość produktów to nasze priorytety. Chcemy także zaskakiwać, więc w planowanej komunikacji wykorzystamy m.in. AI – pierwsze efekty już na początku roku. Jak udowodniliśmy – nie boimy się działać odważnie. Wierzymy, że nasze podejście ponownie zostanie zauważone i docenione. – podsumowuje Krzysztof Bogacz