Celem zarządzenia jest likwidowanie 'małych i dużych strat pieniędzy w systematyczny sposób' ? powiedział Barack Obama, cytowany przez agencję Bloomberg, podpisując dokument określający zakres oszczędności. Uwzględniono w nim m.in. zbędne drukowanie dokumentów, które mogą być udostępniane online, ograniczenie wydatków na samochody wożące oficjeli czy obcięcie wydatków na produkcję materiałów promocyjnych typu plakietki, ubrania itp.
Agencje i departamenty mają 45 dni na to, żeby sporządzić swoje plany oszczędnościowe. Plany powinny zakładać redukcję wydatków o 20 proc. w stosunku do zeszłego roku. Urzędy muszą też przedstawiać plan ich wdrażania tak, aby w roku 2013 zrealizować wyznaczony cel.
Zarządzenie jest częścią zapowiadanej w tym roku kampanii mającej na celu zredukowanie zbędnych wydatków w administracji państwowej. Amerykański rząd zamierza również sprzedać zbędne nieruchomości należące do państwa, na czym chce zarobić 3,5 mld dolarów oraz ograniczyć wydatki związane z zawieraniem i obsługą umów. Ta operacja ma zasilić kasę państwową o około 5 mld dolarów.
Obama oszczędza na papierze
Dodano: / Zmieniono:
Prezydent USA szuka oszczędności w administracji państwowej nakazując agencjom federalnym ograniczenie wydatków na podróże, telefony komórkowe, laptopy oraz... papier.