Jutro Toys?R?Us startuje w Polsce

Jutro Toys?R?Us startuje w Polsce

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pomysł Toys”R”Us na zdobycie polskiego rynku to oferta produktów, których nie można kupić w żadnych innych sklepach Bloomberg
Gigant branży zabawkowej, amerykańska sieć Toys”R”Us, otwiera jutro swój pierwszy sklep w Polsce. Staje tym samym do rywalizacji z liderem polskiego rynku - siecią Smyk, należącą do EM&F.

Pierwszy polski sklep Toys'R'Us, otworzy swoje podwoje jutro w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Ma powierzchnię 1,8 tys. mkw. - I tak będzie to jeden z mniejszych sklepów Toys'R'Us - mówi nam Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City. Amerykańska firma znana jest z tego, że lubi powierzchnie przekraczające nawet 3,5 tys. mkw.

Pomysł Toys'R'Us na zdobycie polskiego rynku to oferta produktów, których nie można kupić w żadnych innych sklepach. Co to konkretnie będzie? O tym firma poinformuje zapewne podczas dzisiejszej konferencji prasowej. Wiadomo, że Amerykanie chcą zaoferować nie tylko zabawki czy różnego rodzaju akcesoria dla dzieci w różnym wieku, ale także np. urządzenia i gadżety elektroniczne. W ofercie pierwszego polskiego sklepu sieci Toys'R'Us znajdą się m.in. gry firmy Nintendo. Amerykanie chcieliby również wprowadzić na nasz rynek pierwszy tablet przeznaczony dla dzieci. Urządzenie wyposażone w 7-calowy ekran i dysk o pojemności 4 GB miałoby kosztować około 700 zł.

Według naszych informacji, w pierwszym etapie ekspansji amerykańskiej sieci w stolicy miałoby powstać pięć placówek. Sieć w przyszłym roku chce wejść także do innych większych miast. Toys'R'Us ma w sumie około 1,6 tys. sklepów na pięciu kontynentach, w tym w Europie ponad 300 sklepów. Polska jest 36. krajem, do którego wkracza amerykańska sieć. Łączne obroty firmy z New Jersey sięgają 15 mld dol. (47,5 mld zł).

Menedżerowie NFI Empik Media & Fashion, właściciela Smyka (który w tym miesiącu uruchomił swój rozbudowany sklep internetowy), twierdzą, że nie obawiają się konkurenta.

Co wejście Toys'R'Us oznacza dla polskich klientów? Czy będzie wojna cenowa w zabawkach? Jaki wynik starcia amerykańskiego potentata z polskim przewidują analitycy branży handlowej? - czytaj w aktualnym wydaniu 'Bloomberg Businessweek Polska'