Radwańska piąta na świecie. Ile jest warta?

Radwańska piąta na świecie. Ile jest warta?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wygrana w Dubaju zasiliła konto Agnieszki kwotą blisko pół miliona dolarów Charlie Cowins 
Po sobotnim zwycięstwie w singlowym turnieju WTA w Dubaju Agnieszka Radwańska awansowała na piątą pozycję w ogólnoświatowej klasyfikacji najlepszych zawodniczek. Sprawia to, że polska tenisistka staje się coraz cenniejsza. Dosłownie.
Radwańska jeszcze do niedawna była jedyną zawodniczką w Top 10, która nie miała własnego sponsora. Sytuacja zmieniła się rok temu, kiedy nowa agencja załatwiła jej kontrakt z włoskim Lotto. Firma ta ubiera tenisistkę podczas treningów oraz meczów. Od jesieni zeszłego roku, kiedy zaczęła się dobra passa Radwańskiej (wygrana w turniejach w Tokio i Pekinie), wartość polskiej tenisistki znacznie wzrosła. W tym czasie jej konto powiększyło się o 2,5 mln dol., co spowodowało, że wskoczyła na ósme miejsce w rankingu najlepiej zarabiających tenisistek sezonu.

Wygrana w Dubaju zasiliła konto Agnieszki kwotą blisko pół miliona dolarów. Również w oczach reklamodawców Polka staje się coraz bardziej łakomym kąskiem, tym bardziej że w konkursie WTA została wybrana na ulubioną tenisistkę 2011 r.

Pieniądze bardzo lubią tenis kobiet. Czołowe zawodniczki od dawna zaliczane są do grona najlepiej zarabiających sportsmenek. Jednak pieniądze z wygranych stanowią niewielki procent dochodów niektórych z nich. ? Wielką rolę odgrywają kontrakty sponsorskie, np. Maria Szarapowa, która nie jest liderką rankingu punktowego, zarabia najwięcej z kontraktów. Ma urodę, jest medialna, wygrała Wimbledon w wieku 18 lat. Tak było też z Anną Kurnikową, która miała kontrakty, choć nie była aż tak świetną tenisistką. Przychody z umów sponsorskich mogą być dwa?trzy, a nawet pięć razy większe od nagród turniejowych ? mówi Wojciech Fibak.

Chociaż niektóre zawodniczki bardziej polegają na kontraktach niż na nagrodach, to WTA, czyli organizator turniejów tenisa kobiet, zabiega o atrakcyjność wygranych. Wprawdzie niedawno zakończył współpracę z producentem komórek Sony Ericsson, ale ma wśród swoich sponsorów m.in. bank BNP Paribas oraz producenta zegarków Rolex. Oprócz tego od przyszłego roku zacznie współpracować z Perform Group PLC, firmą z branży cyfrowych mediów sportowych, dzięki czemu chce powiększyć i tak już dużą widownię swoich turniejów. W zeszłym roku mecze kobiecego tenisa cieszyły się rekordową popularnością w historii tej dyscypliny, gromadząc przed telewizorami ponad 5 mln kibiców. Jest na co popatrzeć, bo w końcu gra idzie o niemałe pieniądze, a te ? oprócz samego sportu ? zawsze budzą emocje. W sezonie 2012 pula nagród w turniejach WTA ma wynieść 96 mln dol. To aż o 36 mln dol. więcej niż jeszcze siedem lat temu.

Po więcej informacji na temat pieniędzy, które na kortach zarabiają Agnieszka Radwańska i jej konkurentki, zapraszamy do e-wydania numeru 2/2012 magazynu 'Bloomberg Businessweek Polska'.