Solar szuka wzrostu i w Polsce, i za granicą

Solar szuka wzrostu i w Polsce, i za granicą

Dodano:   /  Zmieniono: 
Solar, producent odzieży damskiej z wyższej półki, zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych już w pierwszej połowie kwietnia.
Oferta obejmuje maksymalnie 12 mln akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 1 zł każda. Po giełdowym debiucie firmy główny pakiet akcji (60 proc.) nadal będzie w rękach jej trzyosobowego zarządu. Firma w dalszym ciągu będzie się skupiać tylko na marce Solar i nie zapowiada rozbudowy portfolio.

Oprócz otwarcia nowych sklepów w Polsce (trzy w tym roku) marka planuje również swój rozwój za granicą. Solar dostępny jest także w Rosji, gdzie sklepy prowadzone są we współpracy z lokalnym partnerem. W bliskiej przyszłości zamierza mieć tam ok. 20 sklepów. Perspektywicznym dla marki jest również rynek niemiecki. Na żadnym z nich jednak poznańska firma nie będzie otwierać własnych sklepów. W tym roku w Rosji zostaną otwarte kolejne trzy sklepy, a w Niemczech dwa. Na koniec 2011 r. Solar posiadał łącznie 234 sklepy w Polsce i za granicą, w tym 72 własne.