Reklama pnie się w sieci

Reklama pnie się w sieci

Dodano:   /  Zmieniono: 
Do wzrostu rynku przyczyniła się popularność sieci społecznościowych typu Facebook. 123RF 
Coraz bardziej rosną wydatki na reklamę w sieci w Polsce. W zeszłym roku wydano na nią blisko 1,95 mld zł wynika z najnowszych badań IAB AdEx.
W porównaniu z rokiem 2010 branża odnotowała aż 22-procetowy wzrost. ? W zestawieniu z danymi na temat wydatków reklamowych w innych mediach widać, że internet jest obecnie motorem napędowym całej branży w Polsce. Bez niego ten sektor zamiast wzrostu zanotowałby spadek ? mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.

Ankietowane firmy najchętniej inwestowały w reklamy typu dispaly, czyli formy graficzne (mają one 41 proc. udziału w rynku). Warto jednak zauważyć, że tempo wzrostu popularności tego typu kreacji spadała w stosunku do poprzedniego roku na rzecz innych form reklamy. Coraz bardziej popularna staje się promocja w wyszukiwarkach (33 proc.), poprzez ogłoszenia (17 proc.) oraz mailingi (7 proc.). Przebojem 2011 r. okazała się reklama kontekstowa, wideo oraz ta w urządzeniach mobilnych. Do wzrostu z pewnością przyczyniła się też popularność sieci społecznościowych typu Facebook.

Branża finansowa pozostaje sektorem, który wydaje najwięcej na promocję w sieci (17 proc.). Następne w kolejności są telekomunikacja, handel i motoryzacja (po 10 proc. udziału). Na trzecim miejscu są media, książki, CD i DVD z 9 proc. udziałem. Największą dynamiką wzrostu pochwalić się mogą branże: odzieżowa, nieruchomości oraz farmaceutyczna.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem realizowanym przez IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 r. Ankiety zostały zebrane w dniach od 10 stycznia do 27 lutego.