Na zdrowe odżywianie jeszcze przyjdzie czas. Rosjanie chcą więcej fast foodów, a McDonald’s się spieszy, by odpowiedzieć na potrzeby rynku. Sieć właśnie podpisała pierwszą umowę franczyzową w Rosji.
Kolejki do McDonalda w Europie Środkowo-Wschodniej to znajomy widok z początku lat 90. Dziś można je zobaczyć w Rosji. Restauracje globalnej sieci nie nadążają za zainteresowaniem klientów. Z tego powodu m.in. zarząd firmy w Rosji ogłosił oficjalnie podjęcie nowego kroku w rozwoju marki w kraju ? otwarcie się na współpracę z franczyzobiorcami.
Pierwszy 20-letni kontrakt został podpisany ze spółką Rosinter Restaurants Holding, która według informacji dziennika 'Kommiersant' otworzy 30 restauracji. Kiedy rosyjskie media poinformowały już pod koniec marca o tym, że firmy są przed podpisaniem kontraktu, akcje Rosinteru podrożały o 26 proc. w ciągu dnia. Na razie jednak to koniec ? McDonald’s uzależnia podpisywanie następnych kontraktów z franczyzobiorcami od wyników współpracy z Rosinterem.
W ciągu 20 lat obecności na rosyjskim rynku McDonald’s samodzielnie otworzył ponad 300 restauracji, zatrudniając ponad 30 tys. osób. W tym roku z kolei firma zamierza otworzyć łącznie (wraz z Rosinterem) 45 restauracji i zwiększyć zatrudnienie o 5 tys. nowych pracowników. W 2011 r. sieć McDonald’s w Rosji powiększyła się o 40 restauracji.
Co więcej, firma inwestuje również w zwiększenie krajowej produkcji składników, z których sieć przyrządza posiłki. Sosy do dań już pochodzą z fabryki w Czuwaszji, a od tego roku potrawy z kurczaka będą dowożone do restauracji z fabryk McDonald’s w Tuły i Kaliningradzie.
W tym samym czasie amerykańscy konkurenci sieci na rosyjskim rynku rozwijają się w wolniejszym tempie. Burger King rozpoczął działalność w Rosji na początku 2010 r. i posiada 42 lokale. Prawie rok po swoim debiucie w Rosji Wendy’s ma tylko siedem restauracji, ale zapewnia, że do końca przyszłego roku będzie ich miała 30.
Pierwszy 20-letni kontrakt został podpisany ze spółką Rosinter Restaurants Holding, która według informacji dziennika 'Kommiersant' otworzy 30 restauracji. Kiedy rosyjskie media poinformowały już pod koniec marca o tym, że firmy są przed podpisaniem kontraktu, akcje Rosinteru podrożały o 26 proc. w ciągu dnia. Na razie jednak to koniec ? McDonald’s uzależnia podpisywanie następnych kontraktów z franczyzobiorcami od wyników współpracy z Rosinterem.
W ciągu 20 lat obecności na rosyjskim rynku McDonald’s samodzielnie otworzył ponad 300 restauracji, zatrudniając ponad 30 tys. osób. W tym roku z kolei firma zamierza otworzyć łącznie (wraz z Rosinterem) 45 restauracji i zwiększyć zatrudnienie o 5 tys. nowych pracowników. W 2011 r. sieć McDonald’s w Rosji powiększyła się o 40 restauracji.
Co więcej, firma inwestuje również w zwiększenie krajowej produkcji składników, z których sieć przyrządza posiłki. Sosy do dań już pochodzą z fabryki w Czuwaszji, a od tego roku potrawy z kurczaka będą dowożone do restauracji z fabryk McDonald’s w Tuły i Kaliningradzie.
W tym samym czasie amerykańscy konkurenci sieci na rosyjskim rynku rozwijają się w wolniejszym tempie. Burger King rozpoczął działalność w Rosji na początku 2010 r. i posiada 42 lokale. Prawie rok po swoim debiucie w Rosji Wendy’s ma tylko siedem restauracji, ale zapewnia, że do końca przyszłego roku będzie ich miała 30.