EURO 2012 i przechodzenie nadawców na format HD, a nawet 3D te dwa czynniki sprawią, że sprzedaż telewizorów w maju wzrośnie o co najmniej kilkanaście procent.
Ostatnie dwa lata były marne na rynku: kryzys wyhamował popyt na telewizory w całej Europie. Ale już w IV kwartale się ruszyło ? mówi Businesstoday.pl Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska. A przed nami wielkie sportowe emocje, które przyciągną przed ekrany wielu, nie tylko zagorzałych kibiców. Niektórzy już zacierają ręce na myśl o kolejkach do sklepów RTV po nowy, lepszy sprzęt.
Media obiegła wiadomość podana przez Michała Kanownika, dyrektora Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, że dzięki EURO 2012 i letniej olimpiadzie w Londynie sprzedaż telewizorów w tym roku wzrośnie o 8 proc. Nie zdradził jednak, na czym opiera te szacunki.
Nasze rozpoznanie sytuacji wykazało, że są to estymacje bardzo zaniżone. Samsung, lider polskiego rynku TV, do którego należy prawie 40 proc. rynku, liczy na dużo więcej. ? Przeanalizowaliśmy zachowania konsumentów na rynkach światowych podczas mistrzostw w piłce nożnej w 2008 r. oraz 2010 r. i zauważyliśmy kilku- lub nawet kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży telewizorów. Przyjęliśmy więc scenariusz optymistyczny i celujemy w 20 proc. więcej ? zdradził nam plany menedżer firmy Grzegorz Stanisz. Należy jednak pamiętać, że 20 proc. dotyczy porównania za maj liczonego rok do roku. Bo zdaniem Stanisza zakupowy szał zacznie się po majowym weekendzie i potrwa do meczu otwarcia EURO. Dalszy wzrost sprzedaży jest w nogach naszych piłkarzy. Jeśli się postarają i wyjdą z grupy, można liczyć na dodatkowe punkty procentowe.
Na olimpiadę w Londynie Samsung nie liczy, bo jej czasie (przełom lipca i sierpnia) pół Polski jest na wakacjach.
Skoro w maju 2011 Samsung sprzedał ok. 140 tys. telewizorów, to oczekiwany wzrost wynosi 25?30 tys. sztuk. ? Sprzedamy 170 tys. naszych urządzeń ? szacuje Grzegorz Stanisz.
Nadzieje producenta podziela handlowiec Marcin Rosati z Media Saturn Holding Polska, który również przewiduje dwucyfrowy wzrost sprzedaży telewizorów. Jednak naszej motywacji do zainwestowania w nowy sprzęt upatruje w czym innym. ? Po dość długim okresie recesji na rynku elektroniki już od IV kwartału obserwujemy odwrócenie trendu. Ostatnie dwa miesiące przyniosły zdecydowane dwucyfrowe przyrosty. Uważam jednak, że jest to spowodowane nie tyle goraczką EURO, ile coraz większą liczbą kanałów nadających w jakości HD. Konsumenci zaczęli nareszcie dostrzegać istotną różnicę w jakości odbioru, komforcie oglądania obrazów. Do tego otrzymują nowe funkcje w telewizorze ? 3D oraz internet. Poza tym w ofercie jest technologia LED, lepsza od LCD. To wszystko wywołało drugą rewolucję na rynku telewizorów. Pierwszą było przechodzenie z kineskopów na płaskie ekrany ? objaśnia Rosati.
Również Jakub Walczak, marketingowiec Ceneo, uważa, że większym niż EURO wabikiem na klienta jest udoskonalona technologia odbioru. ? W marcu 2012 r. w tej kategorii telewizorów 3D na świecie zanotowano 185-proc. wzrost ruchu w porównaniu z marcem 2011 r. ? podaje dane Walczak.
W grudniu w Media Saturn odbiorniki wyposażone w funkcję 3D przekroczyły już 20 proc. sprzedaży w ujęciu ilościowym i 50 proc. w wartościowym.
Dwucyfrowy wzrost obrotów Media Saturn mierzy w skali całego roku. Wprawdzie po EURO tempo wzrostu osłabnie, ale nasili się kampania informacyjna instytucji publicznych dotycząca przechodzenia z sygnału analogowego na cyfrowy. I ona też zrobi swoje.
Media obiegła wiadomość podana przez Michała Kanownika, dyrektora Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, że dzięki EURO 2012 i letniej olimpiadzie w Londynie sprzedaż telewizorów w tym roku wzrośnie o 8 proc. Nie zdradził jednak, na czym opiera te szacunki.
Nasze rozpoznanie sytuacji wykazało, że są to estymacje bardzo zaniżone. Samsung, lider polskiego rynku TV, do którego należy prawie 40 proc. rynku, liczy na dużo więcej. ? Przeanalizowaliśmy zachowania konsumentów na rynkach światowych podczas mistrzostw w piłce nożnej w 2008 r. oraz 2010 r. i zauważyliśmy kilku- lub nawet kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży telewizorów. Przyjęliśmy więc scenariusz optymistyczny i celujemy w 20 proc. więcej ? zdradził nam plany menedżer firmy Grzegorz Stanisz. Należy jednak pamiętać, że 20 proc. dotyczy porównania za maj liczonego rok do roku. Bo zdaniem Stanisza zakupowy szał zacznie się po majowym weekendzie i potrwa do meczu otwarcia EURO. Dalszy wzrost sprzedaży jest w nogach naszych piłkarzy. Jeśli się postarają i wyjdą z grupy, można liczyć na dodatkowe punkty procentowe.
Na olimpiadę w Londynie Samsung nie liczy, bo jej czasie (przełom lipca i sierpnia) pół Polski jest na wakacjach.
Skoro w maju 2011 Samsung sprzedał ok. 140 tys. telewizorów, to oczekiwany wzrost wynosi 25?30 tys. sztuk. ? Sprzedamy 170 tys. naszych urządzeń ? szacuje Grzegorz Stanisz.
Nadzieje producenta podziela handlowiec Marcin Rosati z Media Saturn Holding Polska, który również przewiduje dwucyfrowy wzrost sprzedaży telewizorów. Jednak naszej motywacji do zainwestowania w nowy sprzęt upatruje w czym innym. ? Po dość długim okresie recesji na rynku elektroniki już od IV kwartału obserwujemy odwrócenie trendu. Ostatnie dwa miesiące przyniosły zdecydowane dwucyfrowe przyrosty. Uważam jednak, że jest to spowodowane nie tyle goraczką EURO, ile coraz większą liczbą kanałów nadających w jakości HD. Konsumenci zaczęli nareszcie dostrzegać istotną różnicę w jakości odbioru, komforcie oglądania obrazów. Do tego otrzymują nowe funkcje w telewizorze ? 3D oraz internet. Poza tym w ofercie jest technologia LED, lepsza od LCD. To wszystko wywołało drugą rewolucję na rynku telewizorów. Pierwszą było przechodzenie z kineskopów na płaskie ekrany ? objaśnia Rosati.
Również Jakub Walczak, marketingowiec Ceneo, uważa, że większym niż EURO wabikiem na klienta jest udoskonalona technologia odbioru. ? W marcu 2012 r. w tej kategorii telewizorów 3D na świecie zanotowano 185-proc. wzrost ruchu w porównaniu z marcem 2011 r. ? podaje dane Walczak.
W grudniu w Media Saturn odbiorniki wyposażone w funkcję 3D przekroczyły już 20 proc. sprzedaży w ujęciu ilościowym i 50 proc. w wartościowym.
Dwucyfrowy wzrost obrotów Media Saturn mierzy w skali całego roku. Wprawdzie po EURO tempo wzrostu osłabnie, ale nasili się kampania informacyjna instytucji publicznych dotycząca przechodzenia z sygnału analogowego na cyfrowy. I ona też zrobi swoje.