Hamburgery wiecznie trendy

Hamburgery wiecznie trendy

Dodano:   /  Zmieniono: 
McDonald’s Corp. poinformował wczoraj o wzroście zysków kwartalnych wynikających z lepszych od oczekiwanych wyników sprzedaży w restauracjach otwartych co najmniej od roku w USA i wyjątkowo wysokich przychodów w Europie.
Sprzedaż w restauracjach otwartych od co najmniej 13 miesięcy wzrosła o 7,3 proc., podczas gdy analitycy ankietowani przez firmę Consensus Metrix oczekiwali wzrostu o 6,7 proc. W restauracjach otwartych od co najmniej roku sprzedaż wzrosła o 5 proc. w Europie i o  8,9 proc. w Stanach Zjednoczonych, gdzie dobra pogoda wpłynęła na wzrost przychodów. Ogółem zyski firmy zwiększyły się o 5 proc., do poziomu 1,27 mld dol., podczas gdy przychody o 7 proc., do poziomu 6,55 mld dol.

Okazuje się więc, że mimo kryzysu w Europie hamburgery nadal trafiają w gusta mieszkańców Starego Kontynentu. Dobre wyniki są zasługą zmienionej strategii i wznowionej akcji promocyjnej sieci. W Wielkiej Brytanii np. zmieniono wystrój 90 proc. wszystkich restauracji. Ponadto w odpowiedzi na kryzys, który uderzył po kieszeni potencjalnych klientów, McDonald’s skupił się na taniej ofercie, takiej jak niemiecka value menu i brytyjska saver menu.

Tymczasem jego główny konkurent YumBrands, właściciel marek KFC, Pizza Hut i Taco Bell, podał w czwartek, że ostatnie wyniki w Europie są naznaczone wahaniami i 'pewną słabością'.

McDonald’s planuje otwarcie 1,3 tys. nowych restauracji w tym roku.

W odpowiedzi na ten komunikat akcje spółki zanotowały wzrost cen o 2,3 proc., do 97,47 dol. W ciągu ostatnich miesięcy kurs umocnił się o 24 proc.

W Polsce firma zatrudnia już 15,5 tys. pracowników w 282 lokalach.