Popyt na polisy majątkowe nabywane drogą elektroniczną nie słabnie. W 2014 r. kupiono ich ponad 3 mln. Towarzystwa ubezpieczeniowe dostrzegają chęć zaoszczędzenia czasu przez klientów i udoskonalają swoje oferty sprzedaży polis na odległość.
Do tej pory agent ubezpieczeniowy wystawiał polisę w formie papierowej, gdy przyszedł do niego klient. Teraz może sprzedawać ubezpieczenia na odległość, tak jak w systemie direct. ,,Agent przesyła klientowi na adres e-mail link, który weryfikuje tożsamość przy logowaniu do indywidualnej strony z ofertą. Klient tylko akceptuje warunki, uiszcza opłatę i ewentualnie drukuje potwierdzenie zawarcia umowy" - wyjaśnia w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Andrzej Jarczyk, prezes UNIQA Polska.
,,Udostępnienie pośrednikom ubezpieczycieli nowoczesnego kanału kontaktu z klientami to odpowiedź na ich potrzeby. Klienci są przyzwyczajeni do robienia zakupów online. Nie chcą chodzić do agentów lub czekać na ich wizyty" - dodaje rozmówca. Ten model sprzedaży nie tylko oszczędza klientom czas, lecz także jest przyjazny środowisku. Polisa trafia bowiem do klienta drogą elektroniczną (dokument można jednak wydrukować). Będzie honorowana podczas policyjnej kontroli drogowej.
W ramach usługi są dostępne najpopularniejsze ubezpieczenia majątkowe: komunikacyjne (OC i AC), domu lub mieszkania oraz podróżnicze.
dostarczył infoWire.pl