Tablety i smartfony zmieniają nasze konsumenckie przyzwyczajenia. Jeszcze do niedawna zakupy robiliśmy prawie tylko w sklepach stacjonarnych. Teraz coraz chętniej kupujemy przez internet. Często używamy do tego nie jednego, ale kilku urządzeń. Dlatego dla branży e-commerce tak ważna jest właściwie spersonalizowana reklama.
Na świecie 35% wszystkich internetowych zakupów jest robionych przez urządzenia mobilne. W Polsce ten współczynnik w trzecim kwartale 2015 r. wyniósł 17%. Popularność urządzeń mobilnych sprawia, że marketing internetowy musi zostać przystosowany do nowej rzeczywistości. Przykładowo może zdarzyć się tak, że kiedy będziemy chcieli kupić jakiś produkt, sprawdzimy go na smartfonie. Za jakiś czas za pomocą laptopa porównamy ceny oraz poszukamy więcej informacji na temat naszego produktu. W końcu zdecydujemy się na wydatek i sięgniemy po tablet, aby dokonać transakcji. W procesie prowadzącym do nabycia towaru posłużą nam zatem trzy urządzenia. Z tego właśnie powodu branża e-commerce powinna korzystać z reklamy cross-device.
Cross-device polega na dostosowywaniu przekazów marketingowych do ostatniego, najbardziej aktualnego, działania klienta. ,,Jeżeli wczoraj kupiłam buty za pomocą tabletu, to kolejnego dnia na pewno nie chcę oglądać ich reklam na laptopie. Cross-device identyfikuje konkretnego użytkownika na podstawie jego internetowej aktywności. W konsekwencji nie są nam pokazywane rzeczy już przez nas kupione, tylko produkty uzupełniające, które mogą nas zainteresować" - wyjaśnia w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Kamila Pater, Country Manager Poland w firmie Criteo.
Równie efektywne jest powracanie do użytkownika i wyświetlanie mu, w czasie gdy serfuje po internecie, produktów, które oglądał, oraz rekomendowanych. Sprawia to, że klienci częściej odwiedzają strony internetowe sklepów. ,,Jeżeli obejrzeliśmy jeden produkt, a w reklamie może się ich wyświetlić pięć, wówczas są nam też pokazywane wybory podobnych do nas klientów danego sklepu. Dzięki temu aż 50% konwersji jest dokonywanych na produktach rekomendowanych, tych, których użytkownicy wcześniej nie oglądali" - podkreśla ekspertka.
MP, KK
dostarczył infoWire.pl