Firmy z Europy Środkowo-Wschodniej na bakier z etyką

Firmy z Europy Środkowo-Wschodniej na bakier z etyką

Dodano:   /  Zmieniono: 

Aż 20% pracowników firm środkowo-wschodnioeuropejskich uważa, że ustalenie wartości moralnych w przedsiębiorstwie ogranicza swobodę prowadzenia działalności i blokuje aktywną sprzedaż. To podejście jednak się zmienia. Firmy przykładają do etyki coraz większą wagę, ponieważ mają świadomość, że w działaniu długofalowym jest to bardziej opłacalne.

Nieetyczne zachowania pracowników wynikają przede wszystkim z nacisku firmy na wypracowanie jak najwyższych zysków finansowych. Korzyści z takiego działania są jednak krótkoterminowe. „Klienci obserwują i oceniają firmę. Jeśli będzie ona prezentowała zachowania niezgodne z ich wartościami, odejdą do konkurencji. Dlatego pracodawcy kładą coraz większy nacisk na etykę i wprowadzają roczne oraz półroczne oceny zachowania zatrudnionych osób” – mówi serwisowi infoWire.pl Jakub Bejnarowicz, szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dobry wizerunek firmy buduje się latami. Należy podejść do tego strategicznie i konsekwentnie. W dobie internetu każda informacja o skandalu z udziałem przedsiębiorstwa dociera do klientów błyskawicznie i psuje jego obraz. Hamuje też rozwój biznesu – 50% firm rezygnuje z zawarcia kontraktu z innym przedsiębiorstwem z uwagi na brak zaufania.

Jeśli zadbamy o etykę w firmie, będziemy mniej narażeni na podobne problemy. „Firma powinna funkcjonować w sposób otwarty, być przejrzysta i komunikować się ze swoimi interesariuszami na bieżąco. Ważna jest również rzetelna sprawozdawczość, ponieważ akcjonariusze muszą mieć pełną wiedzę na temat tego, czym dana firma się zajmuje i jak radzi sobie finansowo” – stwierdza ekspert.

   

Firmy z Europy Środkowo-Wschodniej na bakier z etyką
Źródło: InfoWire.pl