Zakończono przebudowę strategicznego szlaku. Chiński transport zainagurował jego działanie

Zakończono przebudowę strategicznego szlaku. Chiński transport zainagurował jego działanie

Dodano:   /  Zmieniono: 3
Kanał Panamski
Kanał Panamski / Źródło: Twitter / @thepanamacanal
W niedzielę chiński kontenerowiec Cosco Shipping Panama w inauguracyjnym rejsie przepłynął poszerzonym Kanałem Panamskim, który będzie w stanie obsługiwać teraz 98 proc. pływających po świecie statków.

Szlakiem łączącym Atlantyk z Pacyfikiem mogą teraz przepływać statki trzy razy większe niż dotąd. I tak w niedzielę poszerzonym kanałem przepłynęła jednostka Cosco Shipping Panama o długości 300 m i szerokości 48 m, transportująca 9 tys. kontenerów. Największymi statkami, jakie przepłynąć będą mogły Kanałem Panamskim będą te o długości 366 m, przewożące nawet 14 tys. kontenerów. Poszerzenie kanału pozwoli ponadto ułatwić eksport do Azji skroplonego gazu LNG i płynnego gazu LPG z USA, węgla z Kolumbii czy rudy żelaza z Brazylii.

Rozbudowa kanału kosztowała 5,25 mld dol. Władze Panamy mają nadzieję, iż dzięki jego rozbudowie wpływy z opłat za korzystanie z niego wzrosną o 2,1 mld dol. rocznie.

Źródło: Reuters
 3

Czytaj także