"Przewoźnik przygotował nową strategię taborową na lata 2016-2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h" – napisano w komunikacie.
Pieniądze na ten cel będą pochodzić ze środków, którymi PKP SA dokapitalizowało przewoźnika, funduszy własnych oraz wsparcia unijnego. – Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów i konieczności zbudowania przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca z IV Pakietu Kolejowego liberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlatego chcemy walczyć o pasażera nie tylko ceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego – powiedział członek zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity zaplanowało także modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie. Prace mają zostać przeprowadzone m.in. w Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie i Szczecinie.
W 2015 roku PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i PesaDART.
W 2015 r. PKP Intercity miało 31 mln pasażerów, o 5,5 mln więcej niż rok wcześniej.