- Bardzo się cieszę, że ta inwestycja wchodzi w obszar realizacji i kończą się dywagacje, czy uda się wybudować ten ważny fragment drogi z Bolkowa do Lubawki. Dziś mam zaszczyt ogłosić, że ta droga powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych - powiedział Andrzej Adamczyk, szef resortu infrastruktury i budownictwa. 31 kilometrów drogi ma powstać do 2012 roku kosztem 3,2 miliardów złotych. - Podpisany dziś dokument pozwala uruchomić procedurę przetargową, bo gwarantuje finansowanie tej inwestycji. Będziemy nadal próbowali pozyskać na budowę tego fragmentu wsparcie z unijnych funduszy - dodał wiceminister Jerzy Szmit. Częśc środków na budowę przekazać może Unia Europejska.
Droga S3 jako element korytarza paneuropejskiego
Zamknięcie szlaku drogi S3 pozwoli połączyć porty w Szczecinie i Świnoujściu z Czechami i dalej innymi krajami na południe od Polski.
Droga ekspresowa S3 docelowo będzie miała ok. 480 km i będzie przebiegać południkowo od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11). Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej.
Droga ekspresowa S3 stanowi element korytarza paneuropejskiego. Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.