„Wyraźny wpływ na zmiany w planach zakupowych polskich gospodarstw domowych mają deklaracje rodzin z dziećmi, gdzie obserwowany wzrost wydatków jest największy. Poprawiająca się sytuacja na rynku pracy oraz transfery socjalne pozwalają na zwiększenie konsumpcji także w tych grupach społecznych, które dotychczas dysponowały skromnymi środkami” - powiedział prezes Marcin Duma, cytowany w komunikacie.
„Łączne wydatki gospodarstw domowych na prezenty wyniosą w tym roku 8,36 mld zł, czyli wzrosną o 1,48 mld zł rok do roku. "W tym roku Polacy najchętniej będą kupować kosmetyki lub perfumy (46 proc.), na drugim miejscu znalazły się zabawki (39 proc.). Ostanie miejsce na podium zamykają książki (37 proc.)” – czytamy w komunikacie.
Podobny odsetek badanych deklarował, że pod choinkę włoży słodycze (27 proc.) lub ubrania (26 proc.). Co ciekawe, 19 proc. badanych jako podarunek świąteczny planuje zakupić sprzęt elektroniczny - telefon, tablet, konsolę lub komputer/laptop, podano także.
„Polacy są podzieleni w sprawie tego, czy prezent pod choinką powinien być niespodzianką, czy też realizacją życzenia obdarowanego. Połowa badanych opowiada się za niespodzianką (50 proc.), ale niewiele mniej osób prezentuje odmienną opinię (46 proc.)” - podsumowano w komunikacie.