Strategia „cyfrowego buntownika”. Znamy plany Alior Banku na najbliższe lata

Strategia „cyfrowego buntownika”. Znamy plany Alior Banku na najbliższe lata

Bankomat (zdj. ilustracyjne)
Bankomat (zdj. ilustracyjne) / Źródło: Fotolia / Syda Productions
Alior Bank zaprezentował strategię na lata 2017-2020. Priorytetami mają być przejrzyste rozwiązania mobilne i internetowe, wzmocnienie pozycji najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz 14 proc. zwrot z kapitału dla akcjonariuszy.

Alior Bank w latach 2017-2020 chce wprowadzić strategię „cyfrowego buntownika”. Dzięki niej ma się stać bardziej innowacyjny i przyjazny klientom. Strategia ma pozwolić utrzymać najwyższy poziom marży odsetkowej netto na rynku (4,5%), obniżenie wskaźnika C/I do 39% oraz zapewnić akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8% w 2016 r. do 14% w 2020 r. – Czas kiedy bankowość mobilna była tylko dla młodych już minął. Z bankowości tradycyjnej będą korzystać już tylko ci, którzy z różnych względów nie używają urządzeń elektronicznych – mówił podczas prezentacji strategii Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

Podkreślono, że bank chce znaleźć się w pierwszej piątce najbardziej innowacyjnych banków w Europie. Na najbliższe 4 lata planowana jest inwestycja dodatkowych 400 mln zł w innowacyjne projekty technologiczne, poza zaplanowanymi wcześniej wydatkami na bieżące prace deweloperskie i utrzymanie systemów IT. 

Alior Bank wprowadza również segmentację behawioralną klientów indywidualnych, wykorzystując potencjał jaki zapewnia cyfrowa analiza danych. W segmencie klienta biznesowego bank zwiększy zwrot z zainwestowanego kapitału. Nadal kontynuowana będzie zapoczątkowana w 2016 r. cyfryzacja procesów dla klientów mikro i małych firm oraz utrzymana zostanie czołowa pozycja banku w dystrybucji programów wspierających przedsiębiorców. Dla firm średniej wielkości i korporacji Alior Bank skoncentruje się na rozwijaniu produktów z obszaru cash management. Ofertę dla klientów biznesowych uzupełnią nowe produkty oferowane w ramach Alior Leasing.

Bank chce przesuwać sprzedaż i obsługę klientów w kierunku kanałów cyfrowych. „Wszystkie procesy sprzedażowe i posprzedażowe będą dostępne zdalnie, a w 2020 roku 40% sprzedaży kluczowych produktów będzie odbywać się w kanałach cyfrowych” – czytamy w komunikacie na temat strategii. Jeszcze w maju tego roku mają być dostępne nowe systemy bankowości internetowej i mobilnej. Prezes Alior Banku zauważył, że od 2008 roku, czyli od momentu rozpoczęcia działalności operacyjnej, bank nie musiał zamrażać projektów informatycznych, żeby ratować wyniki danego kwartału. – Chcemy postawić na nowoczesne formy obsługi klienta. Nieuchronne jest odchodzenie od bankowości oddziałowej. Kogoś, kto raz skorzystał z bankowości mobilnej ciężko przekonać, by wrócił do tradycyjnego oddziału – przekonywał Sobieraj. 

Wewnątrz banku trwają intensywne prace nad wdrożeniem biometrii twarzy i głosu oraz wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Po uzyskaniu odpowiednich zgód regulatora Alior Bank przejdzie na narzędzia chmurowe. Ponadto wykorzysta takie rozwiązania jak blockchain czy Open-API banking / PSD2, które ułatwią wejście na rynki zagraniczne w przyszłości. Usprawnione będą też procesy kredytowe. Szerzej zostaną zastosowane roboty, zaczynając od obszaru operacji, administracji i wsparcia.

Źródło: WPROST.pl
+
 0

Czytaj także