Podczas prezentacji strategii rozwoju na najbliższe pięć lat Poczta Polska poinformowała, że stawia głównie na na współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do usług Państwa dla Obywateli, obsługę rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego, zwłaszcza w relacji między Azją a Unią Europejską. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia.
To właśnie rozwój obszaru KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) i obsługa rynku e-commerce ma stać się kluczem sukcesu Poczty Polskiej, co wielokrotnie podkreślano na konferencji zwołanej przez PP.
Tymczasem, jak informuje wtorkowa „Rzeczpospolita”, Poczta Polska planuje wejść jeszcze w inną niszę: kantory online. Dziennik opisuje, że w tej chwili Poczta Polska kończy budowę sieci około tysiąca stacjonarnych kantorów, a w niedalekiej przyszłości ma też uruchomić kantory online. Według ustaleń „Rz” PP z początkiem roku 2018 spółka ma uruchomić własny serwis wymiany walut online.
Ta decyzja o zaangażowaniu się Poczty Polskiej w tę branżę – jak czytamy w „Rzeczpospolitej” – „rzucenie wyzwania Cienkciarzowi.pl i innym kantorom, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym”.