Biedronka stawia na maszyny paczkowe

Biedronka stawia na maszyny paczkowe

Sklep Biedronka
Sklep Biedronka Źródło: Newspix.pl / KAROL SEREWIS
Biedronka planuje montaż urządzeń do pakowania w około 300 sklepach na terenie całego kraju – podało Jeronimo Martins Polska.

„W najbliższym czasie rozpoczniemy test maszyn paczkowych. Pierwsze urządzenia będą uruchomione na Śląsku, a stopniowo będziemy włączać kolejne lokalizacje. W sumie planujemy montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju” – czytamy w informacji przesłanej przez biuro prasowe JMP. To rozwiązanie ma być kolejnym udogodnieniem dla klientów, natomiast o jego przyszłości zdecydują wyniki testu.

Według dzisiejszej „Rzeczpospolitej”, Biedronka udostępni powierzchnię swoich dyskontów firmie SwipBox pod budowę sieci automatów do odbioru e-zakupów. Pierwsze urządzenie ruszy już w środę w jednej z katowickich Biedronek i jest to początek ogólnopolskiej ekspansji SwipBoksa w Polsce. Z ustaleń dziennika wynika, że docelowo maszyny mogłyby stanąć w sumie w 2 tys. lokalizacji (nie wszystkie spośród 2,8 tys. sklepów Biedronki mają odpowiednią powierzchnię).

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 825 placówek o łącznej powierzchni 1,86 mln m2.


SPROSTOWANIE

Zarząd Inpost Paczkomaty Sp. z.o.o. wyjaśnia, że wyraz „Paczkomat” stanowi znak towarowy słowny, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18.02.2010 r. udzielił prawa ochronnego nr R.225679, w związku z czym prawo wyłącznego używania tego znaku towarowego przysługuje jedynie spółce Inpost S.A. oraz dwóm innym powiązanym z nią spółkom należącym do Grupy Kapitałowej Integer.pl. Dlatego też nie jest prawdą, że właściciel sklepów „Biedronka” uruchamia sieć paczkomatów.

Inpost Paczkomaty Sp. z.o.o., ul. Wielicka 28, 30-552 Kraków

Źródło: ISBnews