Comarch – innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorstw
Comarch specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych systemów informatycznych nie tylko dla globalnych firm telekomunikacyjnych ale i dla przedsiębiorstw z sektora MSP reprezentujących wiele branż. Dynamicznie rozwijający się dział systemów ERP (ang. enterprise resource planning) Comarchu wspiera przedsiębiorstwa w niemal każdym obszarze ich działalności biznesowej. Wśród rozwiązań stworzonych przez Comarch wyróżnić należy oprogramowanie Comarch ERP Optima – program używany przez ponad 60 tys. małych i średnich polskich firm, czy Comarch ERP XL i Altum – rozwiązania dedykowane dla dużych przedsiębiorstw.
Historia Comarch sięga 1993 roku, kiedy Janusz Filipiak, profesor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie założył firmę wraz z dwunastoma studentami. Przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało i już rok później podpisało kontrakt na opracowanie systemu informatycznego dla Telekomunikacji Polskiej SA. Przełom w działalności firmy nastąpił w 2000 roku, kiedy marka przejęła innego producenta systemów ERP dla sektora MŚP. Kilka lat później rozpoczęła się zagraniczna ekspansja firmy. Obecnie Comarch ma swoje oddziały w 61 miastach, w 31 krajach na 6 kontynentach i zatrudnia 5600 pracowników na całym świecie.
Comarch – lider polskiego sektora ERP
Firma Comarch zajmuje pierwsze miejsce wśród polskich dostawców innowacyjnych systemów informatycznych dla przedsiębiorstw, co więcej – zbliża się również do producentów zagranicznych. Udział marki w polskim segmencie MŚP wynosi 27,3%. Jak wynika z raportu „The Enterprise Application Software Market in Poland: 2017-2021 Forecasts and 2016 Vendor Shares”, firma Comarch jako jedyna z czołowej trójki producentów zwiększyła swój udział w rynku, osiągając poziom 17,1%.
Marka nieustannie rozszerza wachlarz oferowanych rozwiązań, proponując systemy dla firm produkcyjnych, e-commerce, rozwijając produkty mobilne, POS, a także zapewniając integrację z systemami lojalnościowymi. Szerokie portfolio produktów sprawia, że firma odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej. Comarch idzie też z duchem czasu i nie boi się odważnych decyzji – w 2014 roku marka uruchomiła portal społecznościowy dla użytkowników swoich systemów, zaś w 2017 przyjęła strategię 7500 dla sektora EPR, zakładającą osiągnięcie przychodów na poziomie pół miliarda rocznie, przy jednoczesnym utrzymaniu dwucyfrowego wzrostu sprzedaży.
Obecnie firma skupia się na kolejnym ważnym przedsięwzięciu – automatyzacji procesów klientów na bazie analizy Big Data i machine learning. Więcej informacji na temat działalności sektora ERP Comarchu można znaleźć na stronie: www.comarch.pl/erp/digitalizacja/