1 czerwca sprzedawca kawy napisał na Twitterze o swoim poparciu dla globalnego ruchu, który został wzburzony zabiciem George’a Floyda, tweetując: „Solidaryzujemy się z naszymi czarnymi partnerami, klientami i społecznościami”.
Ale zgodnie z wewnętrznym biuletynem uzyskanym przez Buzzfeed, po tym, jak menedżerowie Starbucksów w Stanach Zjednoczonych wysłali do centrali prośby pracowników o noszenie w pracy wpinek wspierających Black Lives Matter, prośby te zostały odrzucone.
Zgodnie z zasadami firmy dotyczącymi ubioru, w notatce stwierdzono: „Partnerzy mogą nosić znaczki lub broszki wydane partnerom przez Starbucks w celu specjalnego uznania lub w celu reklamy sponsorowanej przez Starbucks imprezy promocyjnej […]. Partnerzy nie mogą nosić znaczków ani broszek, które opowiadają się za jakąkolwiek kwestią polityczną, religijną lub osobistą”.
Notatkę kontynuowano: „W odpowiedzi na pytanie nasz wiceprezes ds. wyłączenia społecznego i różnorodności, Zing Shaw, podzielił się dodatkową wypowiedzią na temat tego, dlaczego ubrania i akcesoria podkreślające znaczenie Black Lives Matter obecnie nie stosują się do naszych zasad. Wyjaśnia, że istnieją agitatorzy, którzy błędnie interpretują podstawowe zasady ruchu Black Lives Matter, a w niektórych okolicznościach nawet celowo zmieniają ich znaczenie, aby zwiększyć podziały”.
„Wiemy, że wasze zamiary są prawdziwe i rozumiemy je, bo są osobiste także dla wielu z nas. To ważne, słyszymy was” – czytamy dalej w notatce. Kończy się ona informacją dla pracowników, że mogą wspierać czarnoskórych partnerów i pracowników Starbucksa, nosząc koszulki oficjalne „Keep Partner Brewing” oraz „Black Partner Network”.
Rzecznik Starbucks powiedział Buzzfeed, że firma jest zaangażowana w walkę z „rasizmem systemowym”, ale zasady dotyczące ubioru pozostają w mocy, ponieważ konieczne jest „stworzenie bezpiecznego i przyjaznego” środowiska dla klientów i personelu. – Szanujemy wszystkie opinie i przekonania naszych partnerów i zachęcamy ich do działania w zgodzie z naszymi zasadami dotyczącymi ubioru – dodał rzecznik.
Artykuł Buzzfeed wywołał duże oburzenie w mediach społecznościowych, a niektórzy klienci Starbucksa wzywają do bojkotu sieci.
Jeden z tweetów mówi „Wstydźcie się”. Inny: „Właśnie się dowiedziałem, że @Starbucks zapewnia komfort swoim rasistowskim klientom, prosząc ich pracowników, aby nie nosili niczego na poparcie @Blklivesmatter, więc nie będę ich odwiedzać i powiem każdemu, kogo znam, żeby bojkotował sieć #boycottstarbucks” – dodał kolejny.
Czytaj też:
„Dziękujemy, że jesteście!”. Pizza Hut, Starbucks, KFC i Burger King wspierają medyków. Ambasador USA zareagowałaCzytaj też:
Strzały w centrum Berlina. Sprawca napadł na Starbucksa przy Checkpoint Charlie