„Firma UPC Polska po decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie musiała zmienić swoje standardy telemarketingu, ale też dać klientom rekompensaty. Dotyczy to osób, które składały reklamacje na telefoniczne rozmowy sprzedażowe” – poinformował serwis Wirtualne Media.
UPC Polska postanowiło podporządkować się decyzji UOKiK. Firma zobowiązała się do „wprowadzenia w procedurach telefonicznych rozmów sprzedażowych zmian, które wyeliminują zastrzeżenia zgłoszone przez regulatora”.
UOKiK skupił się na kilku paktykach UPC, które dotyczyły nieinformowania klientów o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy oraz niepotwierdzania warunków zmiany umowy zaproponowanych przez firmę.
Jakie rekompensaty?
Wirtualne Media wyliczają, że w ramach rekompensat klientom przysługują:
-
osoby, które nadal są klientami UPC, mają mieć do wyboru za darmo na dwa lub trzy okresy rozliczeniowe niektóre usługi, taki jak m.in. telefonia mobilna, usługa telewizyjna MAX;
-
osoby, które nie są już klientami UPC Polska, mają otrzymać od firmy 20-30 zł lub za darmo usługę telewizyjną, telefoniczną lub internetową kosztującą normalnie minimum 10 zł miesięcznie na 2-3 miesiące.
Czytaj też:
UOKiK z kolejną ogromną karą. Tym razem zapłacić musi bankCzytaj też:
Biedronka ukarana przez UOKiK. Sieć wydała oświadczenie, w którym zapowiada odwołanie od decyzji