Odszkodowania dla posiadaczy UPC. Firma odda w gotówce lub usługach

Odszkodowania dla posiadaczy UPC. Firma odda w gotówce lub usługach

Pieniądze
Pieniądze Źródło: Fotolia / Tomasz Zajda
UPC się poprawi wobec klientów, ale zanim to nastąpi wypłaci im odszkodowania. Posiadacze UPC mogą sprawdzić, czy im się należą.

„Firma UPC Polska po decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie musiała zmienić swoje standardy telemarketingu, ale też dać klientom rekompensaty. Dotyczy to osób, które składały reklamacje na telefoniczne rozmowy sprzedażowe” – poinformował serwis Wirtualne Media.

UPC Polska postanowiło podporządkować się decyzji UOKiK. Firma zobowiązała się do „wprowadzenia w procedurach telefonicznych rozmów sprzedażowych zmian, które wyeliminują zastrzeżenia zgłoszone przez regulatora”.

UOKiK skupił się na kilku paktykach UPC, które dotyczyły nieinformowania klientów o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy oraz niepotwierdzania warunków zmiany umowy zaproponowanych przez firmę.

Jakie rekompensaty?

Wirtualne Media wyliczają, że w ramach rekompensat klientom przysługują:

  • osoby, które nadal są klientami UPC, mają mieć do wyboru za darmo na dwa lub trzy okresy rozliczeniowe niektóre usługi, taki jak m.in. telefonia mobilna, usługa telewizyjna MAX;
  • osoby, które nie są już klientami UPC Polska, mają otrzymać od firmy 20-30 zł lub za darmo usługę telewizyjną, telefoniczną lub internetową kosztującą normalnie minimum 10 zł miesięcznie na 2-3 miesiące.

Czytaj też:
UOKiK z kolejną ogromną karą. Tym razem zapłacić musi bank
Czytaj też:
Biedronka ukarana przez UOKiK. Sieć wydała oświadczenie, w którym zapowiada odwołanie od decyzji