Korzystając z kolorów inspirowanych „prawdziwym i pysznym jedzeniem”, sieć fast foodów zaprezentowała nową tożsamość inspirowaną stylem retro, która obejmuje przeprojektowane (ale rozpoznawalne) logo i nowe opakowania żywności, stroje pracowników i oznakowanie wkrótce przebudowanych barów.
Nowe-stare logo Burger Kinga
Głównym elementem przeprojektowania jest logo, które porzuca niebieską krzywą używaną od 1999 roku. Burger King napisał w komunikacie prasowym, że „nowe minimalistyczne logo bezproblemowo wpisuje się w ewolucję marki w tych czasach”. Jest także hołdem dla 64-letniej historii marki, a odświeżony wygląd naśladuje stare logo używane od 1969 do 1999 roku.
Klienci zauważą „bogate i odważne” kolory na oznakowaniu dzięki nowej, niestandardowej czcionce o nazwie „Płomień”. Sieć napisała, że czcionka jest inspirowana kształtami potraw, ponieważ jest „zaokrąglona, odważna i pyszna”.
Kilka lat zmian
Zmiana obejmie również pracowników, którzy będą nosić ubrania łączące „współczesny i wygodny styl z charakterystycznymi kolorami i grafiką”. W nowych reklamach i zdjęciach promocyjnych pojawiają się aktualni pracownicy firmy.
Przeprojektowane opakowanie podkreśla nowe logo, zawiera „zabawne ilustracje składników” i przymiotniki opisujące żywność, takie jak „chrupiące” i „smaczne”. Warto zauważyć, że opakowania Burger Kinga pojawiają się kilka miesięcy po tym, jak McDonald’s ujawnił swoje nowe opakowania i kubki.
We wrześniu Burger King wprowadził nowe projekty restauracji pasujące do czasów koronawirusa z potrójnymi drive-thru, szafkami na burgery i ladami na wynos. Projekty zostaną zmodyfikowane, aby podkreślić odnowioną identyfikację wizualną.
Reklamy już w nowej wersji
Klienci od razu zaczną dostrzegać część nowej tożsamości w reklamach, oznakowaniach i opakowaniach. Jednak renowacja prawie 19 tys. barów na całym świecie w celu odzwierciedlenia nowego wyglądu zajmie kilka lat.
Nowy projekt ma ponownie rozbudzić zainteresowanie klientów Burger Kinga. Właściciel Restaurant Brands International oświadczył, że podczas pandemii sieć burgerów boryka się z problemami. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września sprzedaż w otwartych restauracjach przez co najmniej rok spadła o 7 proc. W tym czasie Burger Kinga wyprzedzili odwieczni rywale: McDonald’s i Wendy’s.
Czytaj też:
McDonald's wprowadzi hamburgery roślinne i wegański fast food