Spotify się rozrasta. Wejdzie na ponad 80 nowych rynków

Spotify się rozrasta. Wejdzie na ponad 80 nowych rynków

Spotify
SpotifyŹródło:Shutterstock / George Dolgikh
Platforma streamingowa Spotify zostanie uruchomiona na 85 nowych rynkach. Zacznie udostępniać swoją usługę ponad miliardowi nowych osób.

Ogłoszenie nastąpiło podczas transmisji na żywo z udziałem Justina Biebera, księcia Harry'ego i Meghan Markle. Spotify ogłosiło również nową usługę subskrypcji o wyższej jakości dźwięku i plany rozwoju nowego rynku reklamowego dla podcastów. Większość nowych rynków, na które wejdzie Spotify, to rozwijające się kraje Azji, Afryki, Pacyfiku i Karaibów.

„Razem rynki te reprezentują ponad miliard ludzi, z których prawie połowa korzysta już z internetu” – powiedział rzecznik Spotify Alex Norstrom. – „W niektórych miejscach, do których zmierzamy, takich jak Bangladesz, Pakistan i Nigeria, populacja internetowa rośnie najszybciej na świecie” – dodał. Wcześniejsza ekspansja w Indiach, Rosji i na Bliskim Wschodzie już przyciągnęła miliony nowych abonentów.

Spotify się rozwija i naraża na krytykę

Szwedzka firma, która rozpoczęła swoją działalność ponad dekadę temu, jest obecnie dostępna w 93 krajach i ma 345 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Pomimo swojej ogromnej popularności Spotify od dawna spotyka się z krytyką dotyczącą opłat licencyjnych za przesyłanie strumieniowe, które zdaniem wielu muzyków są nieodpowiednie.

„Spotify niechętnie podnosił cenę subskrypcji z powodu nacisku konkurencji, więc wzrost przychodów firmy będzie zależał od pozyskania nowych abonentów lub dodania różnych rodzajów treści” – skomentował dla BBC Andrew Milroy, dyrektor firmy doradczej Veqtor8. – „Stoją w obliczu poważnego zagrożenia ze strony Apple'a, Amazona i Google'a i chcą zdobyć klientów ze względu na swoje cechy wyróżniające oraz dodać więcej lokalizacji na rynkach, na których działają” – powiedział.

Nowe podcasty są priorytetem

Spotify ogłosiło również utworzenie rynku reklamy podcastów, na którym reklamodawcy mogą kupować w sieci oryginalnych, ekskluzywnych i niezależnych podcastów. Podcasty są istotną częścią strategii Spotify, ponieważ nimi serwis odróżnia się od konkurencji.

„Margines, jaki mają obecnie na samą muzykę, jest bardzo niewielki, więc muszą przenieść się w inne obszary” – powiedział Milroy.

Firma wydała setki milionów dolarów, aby zwiększyć zasięg podcastów, który obejmuje obecnie ponad 2,2 miliona tytułów. W poniedziałek Spotify ogłosiło umowę na wiele serii podcastów z AGBO, firmą prowadzoną przez twórców takich filmów jak „Avengers: Infinity War”.

Podpisała również umowę z Warner Bros i DC na szereg podcastów ze scenariuszami narracyjnymi oraz nowy program z wytwórnią Baracka i Michelle Obamów z udziałem Bruce'a Springsteena. Podcasty Spotify zawierają już „Podcast Michelle Obama” oraz jeden autorstwa księcia Harry'ego i jego żony Meghan.

Czytaj też:
Debiut Harry'ego i Meghan na Spotify. Jest pierwszy podcast pary „2020 Archewell Audio Holiday Special”