Podwyżki cen w McDonald’s. Hamburger droższy o 1 zł

Podwyżki cen w McDonald’s. Hamburger droższy o 1 zł

McDonald's
McDonald's Źródło:Shutterstock / 8th.creator
Sporo powyżej inflacji wzrosły ceny w McDonald’s. Droższa jest większość produktów.

McDonald’s nie poinformował o podwyżce oficjalnie, po prostu sieć podniosła ceny, co zauważyło wiele mediów, na czele z „Nowości. Dziennikiem Toruńskim”. Medium pisze, że „nie wiadomo, jaka jest jej [podwyżki] przyczyna, ale wiele wskazuje na to, że wpływ na wzrost cen mógł mieć wprowadzony kilka miesięcy temu podatek cukrowy”.

W McDonald’s wzrosły ceny żywności ze „strefy dobrych cen”. Przykładowo hamburger podrożał o złotówkę (z 4 zł na 5 zł), cheesburger (z 4,50 zł na 5,50 zł) i kurczakburger (z 5 zł na 6 zł).

Więcej niż inflacja

Sprawę skomentował nawet znany z bacznej obserwacji poziomu cen produktów Janusz Piechociński, który zauważył, że podwyżki w McDonald’s są wyższe niż inflacja (oficjalnie: 3,5 proc.).

twitter

Aktualna lista cen menu w McDonald’s (za „Nowości. Dziennikiem Toruńskim):

  • Hamburger – 5 zł (wcześniej 4 zł)
  • Cheeseburger i Jalapeno Burger – 5,50 zł (wcześniej 4,5 zł)
  • Kurczakburger – 6 zł (wcześniej 5 zł)
  • HappyMeal zestaw – 14,90 zł (wcześniej 13,50 zł)
  • McRoyal, WieśMac – 13,90 zł (wcześniej 13,40 zł)
  • BigMac – 13,90 zł (wcześniej 13,50 zł)
  • McChicken – 13,20 zł (wcześniej 12,40 zł)
  • Frytki małe – 7,60 zł (wcześniej 7,30 zł)
  • Frytki średnie – 8,70 zł (wcześniej 8,20 zł)
  • Frytki duże – 9,40 zł (wcześniej 8,90 zł)
  • McWrap Klasyczny – 14,40 zł (wcześniej 13,60 zł)
  • McNuggets 6 szt. – 11,90 zł (wcześniej 11,40 zł)
  • McNuggets 9 szt. – 14,40 zł (wcześniej 13,60 zł)
  • McNuggets 20 szt. – 22,70 zł (wcześniej 21,60 zł)
  • Sałatka – 8,30 zł (wcześniej 8,20 zł)
  • Sałatka Kurczak Premium – 16,70 zł (wcześniej 15,90 zł)
  • Lody z polewą – 7,60 zł (wcześniej 6,50 zł)

Stanowisko McDonald's ws. cen

Już po medialnych publikacjach na ten temat, McDonald's wydał oficjalne stanowisko w tej sprawie. Jak czytamy:

Wprowadzona 22 marca zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery.

„Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. spółka McDonald’s Polska Sp. z o.o. i ponad 70 franczyzobiorców. Każdy franczyzobiorca jest niezależnym przedsiębiorcą i samodzielnie podejmuje decyzje o cenie produktów w prowadzonych przez siebie restauracjach, kierując się m.in. poziomem kosztów (te w przypadku McDelivery są inne) oraz otoczeniem rynkowym. Natomiast opłata za dostawę (jej stosowanie, niestosowanie, wysokość) stosowana przez partnera McDelivery (np. UberEATS, Glovo, Pyszne) pozostaje poza kontrolą operatora restauracji” – pada w komunikacie marki.

McDonald's podsumowuje więc: "W praktyce możliwe są zatem różne scenariusze – od sytuacji, w której obowiązują identyczne ceny produktów przy sprzedaży na miejscu i w McDelivery bez opłaty za dostawę dla partnera McDelivery aż po sytuację zróżnicowanych cen i dodatkowej opłaty za dostawę dla partnera McDelivery".

Czytaj też:
McDonald's coraz bliżej roślinnej rewolucji. Będą wege burgery, kurczaki i jajka

Źródło: Nowości. Dziennik Toruński